بورسکسب و کار

آغاز معاملات صندوق درآمد ثابت آلا

پس از استقبال از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت اعتماد ارغوان (نماد آلا)، این صندوق در روز ۲۵ مرداد با سود معادل سالیانه ۲۸.۷ درصد بازگشایی شد.

صندوق اعتماد ارغوان؛ با ۲۸.۷ درصد بازدهی

پس از کسب بازدهی بیش از ۹۳ درصد در کمتر از ۶ ماه در صندوق سهامی ثنا ، شرکت سبدگردان ثنا با معرفی صندوق درآمد ثابت اعتماد ارغوان (نماد آلا) و دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، از ۱۴ تیر ماه به مدت ۳ روز کاری پذیره‌نویسی آن را با نماد ” آلا ” آغاز کرد.

با پایان مدت زمان پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت (ETF) اعتماد ارغوان، نام این صندوق با نماد (آلا) از تاریخ ۲۵ مرداد ماه در لیست صندوق‌های قابل معامله در بورس تهران قرار گرفت و معاملات ثانویه خود را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز کرد.

صندوق آلا تحت مدیریت شرکت سبدگردان ثنا و بازارگردان اختصاصی صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی “الگوریتم سرآمد بازار” تاسیس شده و متولی آن موسسه حسابرسی و بهبود سیستم‌های مدیریت حسابرسین است.

اهداف صندوق اعتماد ارغوان

صندوق اعتماد ارغوان (آلا) سعی دارد تا با جمع‌آوری پول‌های خرد سرمایه‌گذاران و تجمیع آنها با بهره‌گیری از استراتژی‌های مناسب سرمایه‌گذاری پرتفویی از اوراق و سپرده بانکی مناسب تشکیل دهد، تا بتواند بازدهی معقولی را با حداقل‌سازی ریسک ایجاد نماید.

در این راستا هدف بلند مدت صندوق، تبدیل نماد صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت اعتماد ارغوان (آلا) به یک گزینه سرمایه‌گذاری قابل اعتماد و با بازدهی و نقدشوندگی بالا است.

هدف میان مدت صندوق، استفاده از فرصت‌های قانونی برای کسب بازدهی بالا و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران می‌باشد.

جهت تحقق این اهداف مدیر صندوق از طریق بهره‌گیری از گروه راهبری مجرب خود و گروه مدیران سرمایه‌‎گذاری بهره برده و سعی دارد با استفاده از روش‌های متنوع تحلیل و انتخاب اوراق بهادار اهداف خود را محقق سازد.

مزایای سرمایه‌گذاری در واحدهای صندوق اعتماد ارغوان

– امکان خرید در بازار سهام – قابل معامله ETF

– دارای بازارگردان اختصاصی

– تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار

– کسب سود مرکب

– نقدشوندگی بالا

– بازدهی بالاتر از سپرده بانکی

– سرمیه‌گذاری بدون ریسک و بهره‌مندی از معافیت مالیاتی

– امکان سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه ممکن

سود صندوق اعتماد ارغوان

صندوق درآمد ثابت اعتماد ارغوان، در روز بازگشایی نماد در فرابورس سود معادل ۲۸.۷ درصد سود سالانه عاید سرمایه‌گذاران شده است. این صندوق پرداخت سود دوره‌ای ندارد لذا نیازی نیست سرمایه‌گذار سود توزیع شده را دوباره تبدیل به واحدهای سرمایه‌گذاری کند و همچنین امکان سرمایه‌گذاری با مبلغ کم و کسب سود بالا را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

نکته‌ی حائز اهمیت دیگر این است که ارزش سرمایه هر روز با سود روزشمار نسبت به روز قبل رشد یافته و ارزش سرمایه فردای سرمایه گذاران بر اساس قیمت روز جاری و سود روزشمار افزایش می یابد و این به معنای کسب سود مرکب برای سرمایه‌گذاران آلا به حساب می‌آید.

ریسک کم و بازدهی بالا با صندوق اعتماد ارغوان

صندوق اعتماد ارغوان از نوع قابل معامله در فرابورس است و عمده سرمایه‌گذاری این صندوق در سپرده بانکی و اوراق کم ریسک مثل اوراق مشارکت، اسناد خزانه، صکوک و غیره است و برآورد می‌شود با استفاده از فرصت‌های سودآور و سرمایه‌گذاری در سهم‌های دارای سودآوری مطمئن، فرصت کسب سودی پیوسته و بدون ریسک را برای خریداران خود فراهم می‌کند.

علاوه بر ریسک کم، مزیت دیگر صندوق اعتماد ارغوان، نقدشوندگی بالا آن به دلیل وجود بازارگردان اختصاصی است که موجب افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری برای خریداران می‌شود و امکان خرید و فروش بدون دغدغه را برای سرمایه‌گذاران حتی در کوتاه مدت فراهم می‌کند.

صندوق اعتماد ارغوان برای چه کسانی مناسب است و چطور در آن سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق قابل معامله (ETF) با درآمد ثابت را می‌توان گزینه‌‌‌ای مناسب و بدون ریسک برای سرمایه‌گذارانی در نظر گرفت که در بازار سهام فعالیت دارند و قصد دارند در کنار سایر سرمایه‌گذاری‌های خود، بخشی از سرمایه خود را در گزینه‌ای همواره سودآور سرمایه‌گذاری کرده و ریسک پرتفوی خود را کاهش دهند.

با توجه به اینکه ارزش روزانه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت و همچنین بازدهی این صندوق‌ها نوسان زیادی ندارد و بازدهی مشخصی را روزانه ایجاد می‌کنند؛ سرمایه‌گذاری در واحدهای این صندوق‌ها می‌تواند انتخابی سودآور برای خریداران باشد.

در کنارهمه ویژگی‌های فوق، اگر ویژگی قابل معامله بودن این صندوق‌ها در بازار سهام را نیز به آن اضافه کنیم می‌توانیم به راحتی و بدون دغدغه نسبت به خرید و فروش آن صندوق اقدام کنیم.

صندوق اعتماد ارغوان با برخورداری ازهمه این ویژگی‌ها، مسیر سرمایه‌گذاری را برای خریداران هموار کرده است و افرادی که کد بورسی فعال در بازار سهام دارند می‌توانند به راحتی و با جستجوی نماد ” آلا ” در سامانه‌های معاملاتی با حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری خریداری کنند.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد ارغوان با امکان کسب سود بالاتر نسبت به سپرده های بانکی و اوراق خزانه و مشارکت، امکان خرید و فروش راحت و بدون دغدغه آن همانند یک سهم بدون ریسک، عملکرد مدیر صندوق در کسب بازدهی مناسب در صندوق و سبدهای تحت مدیریت، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ اندک، تحت نظارت بورس بودن این صندوق ، امکان توثیق این دارایی سودآور به عنوان وثایق تعهدات بانکی ، اعتبار کارگزاری و… می‌تواند سرمایه‌گذاری هوشمندانه جهت حفظ سرمایه و کسب سود در طی نوسانات منفی بازار باشد.

برای دریافت کد بورسی باید پس از ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام، یک کارگزاری‌ فعال در بازار سرمایه را انتخاب کرده و در سیستم معاملات آنلاین آن کارگزاری،‌ ثبت‌نام کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا