امور زیربناییراه و ساختمان

۱۹۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن سمنان تامین شد

شاهرود- استاندار سمنان گفت: قرار است طی چهار سال دو هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان تامین شود که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ هکتار از این میزان، تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمد رضا هاشمی صبح یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان طرح نهضت ملی مسکن در شهرک فدک شاهرود که در قالب آئین سراسری افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کشور برگزار می‌شود، تاکید داشت: نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

همچنین بخوانید

وی درباره شرایط نهضت ملی مسکن در سهمیه استان سمنان بیان کرد: در استان ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد مسکونی نیز در سطح استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال، احداث خواهد شد.

اختصاص زمین برای ساخت مسکن

استاندار سمنان با بیان اینکه احداث یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد شده که بخش عمده آن اجرایی و به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: امروز اعلام می‌کنیم برای هر فرد روستایی که قصد مهاجرت و سکونت در روستاها را داشته باشد آمادگی داریم تا تأمین و تخصیص زمین انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ هکتار زمین طی {هار سال باید برای نهضت ملی مسکن در استان تأمین گردد که تاکنون ۷۰ درصد از این مهم تأمین شده است، ابراز داشت: یک هزار و ۹۰۰ هکتار زمین برای این طرح تأمین شده است.

وی افزود: ارتقا سقف وام مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان و همچنین کاهش نرخ سود وام بانکی از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد از دیگر رویکردهای ویژه دولت در حوزه تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا