امور زیربناییتعاون و اشتغال

۳۷درصد حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان

معاون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس تحلیل آماری در ۵ سال گذشته، ۳۷ درصد حوادت ناشی از کار در صنعت ساختمانی بوده و ۵۰ درصد فوتی های ناشی از کار در ساختمان سازی رخ داده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز یکشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۲ نشست معاون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در این نشست علی حسین رعیتی فرد، معاون وزیر کار به برنامه‌ها و اقدامات این معاونت در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۸۴۰ بازرس کار در کشور وجود دارد که موضوع ایمنی و شرایط کارگران را رصد می‌کنند.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه این بازرسان به عنوان ضابطان کار موضوع مسائل کارگران را پیگیری می‌کنند، افزود: ۹۰۰ هیأت رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما در کشور فعالیت دارند که از این آمار ۶۰۰ هیأت مربوط به هیأت تشخیص و ۳۰۰ هیأت حل اختلاف در حال رسیدگی به مسائل کار هستند.

وی ادامه داد: سالانه ۳۲۰ هزار پرونده در هیأت رسیدگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و حدود ۸۰ هزار پروند در هیأت حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

رعیتی فرد با اشاره به ماده ۴۹ قانون کار گفت: تمام واحدهای تولیدی باید طرح توانمندی و طبقه بندی مشاغل را پیاده کنند. در حال حاضر ۵ هزار و ۹۰۰ واحد این طرح را اجرایی نکرده‌اند که پیگیر موضوع هستیم.

وی اضافه کرد: امسال حدود ۱۰۰۰ واحد تولیدی مبنا طرح قرار گرفته که سعی داریم طرح توانمندی و طبقه بندی مشاغل به سرانجام برسد.

معاون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود درباره بحث ایمنی و رعایت بهداشت کار گفت: آئین نامه‌های مرتبط با ایمنی زیادی داریم تا ارتقا سلامت کارگران به حداقل برسد.

رعیتی فرد اظهار کرد: بر اساس تحلیل آماری در ۵ سال گذشته، ۳۷ درصد حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمانی بوده و ۵۰ درصد فوتی‌های ناشی از کار در ساختمان سازی رخ داده است.

در حال تکمیل…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا