بورسبورس کالا

۲۴۹ هزار قرارداد آتی و اختیار معامله در بورس کالا منعقد شد

در مرداد ماه امسال ۲۵۰ هزار قرارداد آتی و اختیار معامله به ارزش ۲.۲ همت در بازار مشتقه بورس کالا منعقد شد که سهم قراردادهای آتی ۲۴۰ هزار قرارداد و سهم قراردادهای اختیار معامله ۹.۷ هزار قرارداد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از کالاخبر، ارزش معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران در مرداد امسال از ۲.۲ همت (هزار میلیارد تومان) فراتر رفت و به ۲ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان رسید. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی و اختیار معامله نیز ۲۴۹ هزار و ۹۰۰ قرارداد بود.

در جریان معاملات مرداد، تعداد ۱۹۰ هزار و ۷۶۸ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از یک هزار و ۱۱۶ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی توانست مقام نخست معاملات را در حجم و دوم را پس از صندوق طلا در ارزش از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۴۱ هزار و ۸۶۴ قرارداد آتی صندوق طلا در ۶ سررسید مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ نیز ارزش بیش از یک هزار و ۱۳۱ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه رتبه نخست را در ارزش و دوم را در حجم معاملات ماهانه به دست آورد.

بر این اساس در ۳ سررسید تحویل شهریور، آذر و اسفند امسال نیز ۲ هزار و ۱۳۳ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان برای آن به ثبت رسید.

همچنین در این مدت ۵ هزار و ۴۳۰ قراراد آتی شمش طلا در ۴ سررسید ۲۸ مرداد، ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ با ارزش بیش از ۱۸.۸ میلیارد تومان منعقد شد.

در مرداد ماه همانگونه که گفته شد ۹ هزار و ۷۰۵ قرارداد اختیار معامله و اختیار آتی به ارزش ۳ میلیارد تومان منعقد شد.

۲۴۹ هزار قرارداد آتی و اختیار معامله در بورس کالا منعقد شد

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا