انرژی

انتقال سالانه ۵۸ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده های نفتی در منطقه مرکزی

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: مجموع انتقال نفت خام و فرآورده در این منطقه سالیانه ۵۸ میلیارد لیتر شامل ۲۸ میلیارد لیتر فرآورده و ۳۰ میلیارد لیتر نفت خام است.

علی اکبر فضلی خانی ششم شهریورماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: وزارت نفت از ۴ شرکت اصلی تشکیل شده و این شرکت ها خود شرکت هایی زیرمجموعه دارند.

همچنین بخوانید

وی افزود: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، مدیریت خطوط لوله و مدیریت مخابرات را انجام می دهد به این معنی که مخابرات مکمل عملیات این شرکت است و اگر هر یک از اینها نباشد شرکت به هدف اصلی خود نخواهد رسید.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی تصریح کرد: ۲۵ ایستگاه  فعال در این منطقه وجود دارد که ۸ ایستگاه آن در نقاط مرتفع و باقی در سایر نقاط است، همچنین ۳۹۰ کیلومتر کابل نوری نیز در حوزه استحفاظی منطقه مرکزی وجود دارد.

فضلی خانی با اشاره به اینکه این منطقه شامل ۵ استان همدان، قم، اصفهان، لرستان و مرکزی است ادامه داد: مخابرات این منطقه اهمیت بالایی داشته و ضریب اطمینان از لحاظ سیستم های مخابراتی ۹۹ و ۹۹ صدم درصد است.

وی اضافه کرد: شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی شامل ۱۲ منطفه عملیاتی است که هر منطقه در مرکز استان مستقر شده و انتقال مواد نفتی را مورد هدف قرار داده است به طوری که نفت خام را از مبادی تولیدی دریافت می کند و به صورت زنجیروار تحویل پالایشگاه های مستقر می دهد.

وی گفت: این شرکت در مجموع، ۱۴ هزار کیلومتر خط و ۱۰۰ مرکز صنعتی، شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی و ۱۹۸ مرکز انتقال نفت و تاسیسات و فشارشکن در سطح کشور و ۸ مرکز انتقال نفت و ۲۲  مرکز انتقال نفت و تاسیسات و فشارشکن مربوط به منطقه مرکزی است.

فضلی خانی با بیان اینکه طول خط انتقال در منطقه مرکزی ۱۷۵۰ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: مجموع انتقال نفت خام و فرآورده در سال های اخیر در این منطقه سالیانه ۵۸ میلیارد لیتر شامل ۲۸ میلیارد لیتر فرآورده و ۳۰ میلیارد لیتر نفت خام است که افزایش یک میلیاردی در دولت سیزدهم داشته است.

وی تاکید کرد: منطقه مرکزی از لحاظ حمل و نقل مواد نفتی و فرآورده نفتی در کشور شرایط استراتژیک دارد و این شرکت در تمام سال عملیاتی و به طور مستمر در آماده باش است.

وی تصریح کرد: در سه اخیر به ویژه یک سال گذشته تمام قطعات این شرکت که مربوط به ۵۰ سال گذشته بوده به همت شرکت های داخلی رفع اشکال و نوسازی شده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی ادامه داد: تمام خطوط نفتی زیر خاک است و تهدید به سرقت نمی شود و مدام در حال رصد است.

فضلی خانی اظهار کرد: خط ۲۶ اینچ نفت خام ترش از اندیمشک تا شازند در دست اقدام است که ۵۰ درصد آن انجام شده و حدود ۱۴۰ کیلومتر آن در منطقه مرکزی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا