ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

طرح ملی «فیبر نوری شهری» در قزوین به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح ملی «فیبر نوری شهری» در قزوین با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز ۷ شهریور ۱۴۰۲ همزمان با ایام هفته دولت با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در قزوین طرح ملی «فیبر نوری شهری» با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال، به طول ۱۰ کیلومتر، منصوبه ۱۴ هزار و ۵۶۰ و دایری ۱۳۱ مشترک به بهره‌برداری رسید.

همچنین بخوانید

زارع‌پور در حاشیه این مراسم اظهار کرد: امروز روز مهمی برای قزوین است، حرکتی که از امروز شتاب می‌گیرد زیر ساخت ارتباطی را در قزوین تقویت خواهد کرد تا بهترین امکانات برای مردم قزوین فراهم شود.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم برنامه‌های جدی در حوزه فیبر نوری در کسب‌وکارها در نظر گرفته‌ایم و اگر این اتفاق رقم بخورد مشکل سرعت اینترنت در کشور حل خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: بیشترین بار ارتباطات بر اساس فیبر تأمین می‌شود و اگر موفق شویم امکان اتصال از طریق فیبر را تا پایان دولت برای مردم فراهم کنیم ارتباطات همراه بهتری ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دست به دست هم دهیم این پروژه به سرعت پیش برود قطعاً آورده‌ای چند برابر خواهد داشت؛ این طرح منجر به تحول شغل‌های جدید و رضایت‌مندی مردم خواهد شد و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری ارتباطات فیبر نوری در تمام نقاط استان قزوین را تأمین کنیم.

زارع‌پور تصریح کرد: امکان ارتباطات فیبر نوری برای تمامی مردم تا پایان ۱۴۰۴ در کشور فراهم خواهد شد و این موضوع می‌تواند تحولی در زیرساخت ارتباطاتی کشور در چند دهه آینده باشد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری این طرح را از مدرسه غیردولتی متفکران آغاز کردیم تا این حرکت منجر به تحول علمی شود و از دل این مدرسه الگوهایی چون شهید رجایی و لشگری برای تربیت انسان‌های آینده رشد پیدا کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: خوشبختانه با ارتباطات فیبر نوری سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه فراهم شده است و در سال‌های آینده تحول کشور را شاهد خواهیم بود؛ همچنین با این ارتباطات سرویس جدید، کاربرد جدید و شیوه جدید فراهم خواهم شد.

این مسئول در پایان گفت: در فراهم شدن امکانات فیبر نوری در کشور بخشی از منابع را دولت و بخشی دیگر را اپراتورها فراهم می‌کنند ضمن اینکه از مدیریت شهری درخواست داریم که در این زمینه همراهی کنند.

احداث ۲۰ هزار مترمربع سالن جدید تولید در شرکت کنتورسازی قزوین

به گزارش خبرنگار ایسنا، در ادامه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قزوین طرح توسعه صفحات خورشیدی و عملیات احداث ۲۰ هزار مترمربع سالن جدید تولید شرکت کنتورسازی در شهر صنعتی البرز آغاز شد.

بنا بر این خبر، این طرح به منظور افزایش ظرفیت تولید و گسترش سبد محصولات تولیدی، خطوط تولیدی صفحات خورشیدی با ظرفیت تولیدی ۵۰۰ مگاوات در سال، خطوط تولید اینورترهای خورشیدی با ظرفیت سالانه ۵۰۰ مگاوات، خطوط تولید اتوماتیک و رباتیک کنتورهای هوشمند، سه فاز، تک فاز، ریلی و مودم‌های مخابراتی برای اولین بار در خاورمیانه (پنج خط جدید)،خطوط تولید بوردهای الکترونیکی و ماژول‌های مخابراتی (۶ خط جدید)، خطوط تولید قطعه‌سازی انواع لامپ‌های فوق کم مصرف ال ای دی از پنج تا ۱۵۰ وات، خطوط تولید تمام اتوماتیک انواع لامپ‌های فوق کم‌مصرف از پنج تا ۱۵۰ وات، خطوط تولید تمام اتوماتیک ریسه‌ای روشنایی ال ای دی، افزایش ظرفیت تولید واحد تزریق پلاستیک با تجهیز ۳۰ دستگاه از ۱۶۰ تا ۳۵۰ تن، خطوط تولید کنتورهای هوشمند آب و گاز صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا