صنعت، معدن، تجارت

شماره‌گذاری هر خودرو با چند گواهی اسقاط انجام می‌شود؟

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها را اعلام کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به ابلاغ اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: بر این اساس خودروهای تولیدی مشمول قانون مذکور به ۷ گروه شامل انواع موتورسیکلت، سواری، ون، وانت، کامیونت، مینی بوس، اتوبوس، کامیون و کشنده تقسیم می‌شوند.

وی افزود: همه این خودروها در ۴ گروه گواهی اسقاط شامل موتورسیکلت، سواری، دیزل سبک و دیزل سنگین قرار گرفته‌اند.

سالاریه به جدول معادل سازی تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز برای خودروهای تولیدی و وارداتی اشاره و گفت: بر این اساس برای هر موتورسیکلت معادل یک هفتم گواهی اسقاط، سواری شخصی ۱ گواهی، تاکسی معادل ۲ گواهی، ون تا ۸ مسافر و تناژ حمل بار تا ۱.۵ تن معادل ۳ گواهی، مینی‌بوس و ون حداکثر ۱ + ۱۶ مسافر و تناژ حمل بار تا ۵ تن معادل ۵ گواهی، اتوبوس شهری و بین شهری ۱۴ گواهی، وانت یک تن و پایین‌تر ۲ گواهی، وانت بالاتر از یک تن و کامیونت ۲ تا ۶ تن ۳ گواهی، کامیون سبک ۶ تا ۱۰ تن ۵ گواهی، کامیون متوسط ۱۰ تا ۲۶ تن ۱۲ گواهی، کامیون سنگین ۲۶ تن و بالاتر ۱۴ گواهی و کامیون کشنده ۱۶ معادل گواهی اسقاط نیاز دارند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط اضافه کرد: تا زمان تصویب آئین‌نامه جدید همه خودروهای تولیدی مکلفند از گروه گواهی اسقاط مجاز برای استفاده در گروه خودرویی تولیدی خود استفاده کنند.

بر اساس اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ای درو)، شهروندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به اطلاعیه‌ی مندرج در سامانه nnhk.ir مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش هر وسیله نقلیه موتوری تولیدی و یا وارداتی برای شماره گذاری باید گواهی اسقاط ارائه کند. از سوی دیگر تعداد گواهی صادر شده برای هر وسیله نقلیه اسقاط شده متفاوت است به عنوان مثال برای هر خودروی سواری فرسوده در زمان اسقاط یک گواهی اسقاط صادر می‌شود، برای هر تاکسی ۲ گواهی اسقاط و … که در اطلاعیه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا