ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آخرین آمار ضریب نفوذ اینترنت در ایران

طبق آماری که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام شده، ضریب نفوذ تلفن همراه تا پایان سال گذشته حدود ۱۷۵ درصد اعلام شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰، پنج درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در تازه‌ترین گزارش خود جزئیاتی از عملکرد خود در سال گذشته را اعلام کرده است. این مرکز در ابتدای گزارش خود به زیرساخت تجارت الکترونیکی اشاره کرده است.

همچنین بخوانید

طبق این گزارش مفهوم شاخص ضریب نفوذ تلفن همراه، محاسبه نسبت تعداد مشترکین خطوط تلفن همراه به جمعیت کل کشور است، بنابراین براساس آمار منتشر شده توسط وزارت ارتباطات، تعداد کل مشترکین تلفن همراه تا پایان سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۴۸ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۳۰۸ بوده و ضریب نفوذ تلفن همراه حدود ۱۷۵ درصد اعلام شده است.

با توجه به این آمار، ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران در سال گذشته با رشد پنج درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بوده است. در بخش دیگری از این گزارش به ضریب نفوذ اینترنت پهن باند هم اشاره شده است؛ مطابق با آمار ارائه شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ۱۳۷ درصد اعلام شده است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود هشت درصد رشد داشته است.

همچنین مطابق با این آمار در سال ۱۴۰۱ حدود ۹ درصد از ارتباطات پهن باند سیار به شبکه ‌۳G و حدود  ۹۱ درصد مربوط به شبکه ۴G بوده است. از سوی دیگر در سال گذشته تعداد کل مشترکین اینترنت پهن باند حدود ۱۱۶میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۴۷ بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۹ درصد رشد داشته است.

از ابتدای راه اندازی زیرساخت کلید عمومی در کشور در مجموع چهار میلیون و ۲۸۷ هزار و ۱۲۵ گواهی امضای الکترونیکی برای کاربران نهایی صادر شده است؛ با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه کاربری گواهی امضای الکترونیکی در کشور و افزایش تعداد سامانه‌های مجهز به زیرساخت کلید عمومی، تعداد گواهی‌های صادر شده برای کاربران نهایی در سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۸۹۰ هزار و ۸۴۳ فقره بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۴ درصدی داشته است.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا