ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سومین خط تولید «قلع اندود» کشور در قزوین افتتاح شد

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سومین خط تولید «قلع اندود» کشور در قزوین افتتاح شد، با افتتاح این خط، کشور بی‌نیاز از واردات در این حوزه خواهد شد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات در افتتاح خط تولید «قلع اندود» در شرکت هفت الماس قزوین، اظهار کرد: ما توانستیم تجهیزات مخابراتی را بومی‌سازی کنیم که تنها ۵ تا ۶ کشور تولید کننده آن هستند و این اتفاق بسیار خوشایند است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه در زمینه بومی‌سازی داخلی تاکنون سه هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم،  افزود: صنعتگران مردانه پای کار ایستاده‌اند تا چراغ تولید روشن بماند و در بومی‌سازی‌های داخلی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که قرارداده‌های صادراتی منعقد می‌کنیم. 

زارع‌پور تأکید کرد: جوان‌های ایرانی ما از جوان کشورهای پیشرفته مهارت‌های بیشتری دارند و اگر به جوانان اعتماد کنیم به طور قطع شاهد نتایج خوبی خواهیم بود. به تولید کننده محصولات داخلی نیز باید اعتماد کنیم و اگر گره از کار آنان بگشاییم خواهیم دید که سقف پرواز بسیار بلندی خواهند داشت. 

این مسئول گفت: اگر همه ما یاد بگیریم از محصولات ایرانی استفاده کنیم چرخ تولید روشن خواهند ماند و باید حمایت از تولید ایرانی در خانواده‌ها نهادینه شود. 

در ادامه این افتتاحیه نوید ایزدپناه، مسئول خط تولید شرکت هفت الماس اظهار کرد: این شرکت ۲۳ سال پیش تأسیس شده و خط تولید قلع اندود با پیشنهاد وزارت صمت در جهت کمبود خط تولید قلع اندود در کشور راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: به صورت کلی هم اکنون در کشور ۲ خط تولید قلع اندود زیر مجموعه فولاد مبارکه فعال است که این خط تولید در قزوین به عنوان سومین خط تولید قلع اندود در کشور امروز راه اندازی شد. 

ایزد پناه عنوان کرد: افتتاح سومین خط قلع اندود در قزوین سبب می‌شود از واردات بی‌نیاز شویم و کشور ما تبدیل به صادرکننده شود؛ به ویژه در حوزه بسته‌بندی رب گوجه و شیر که نیازمند این فناوری است بی‌نیاز خواهیم شد. 

تأمین زیرساخت ارتباطی پرسرعت برای همه استان‌ها تا سال ۱۴۰۴

عیسی زارع‌پور در ادامه در حاشیه بازدید از شرکت هفت الماس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم حامی تولید است و وظیفه ماست هر مانعی که بر سر راه تولید باشد برطرف کنیم تا تحقق شعار سال رقم بخورد. 

وی افزود: اتفاق مهم دیگر امروز افتتاح طرح فیبر نوری  در کسب و کارها بود که در قزوین فعالیت خود را در این بخش شروع کرد و اولین سرویس در مدرسه با سرعت ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه که ۶۰ برابر سرعت فعلی اینترنت ثابت است برقرار شد. 

زارع‌پور خاطرنشان کرد: طی یک سال آینده این طرح فیبر نوری در سراسر استان قزوین فراهم خواهم شد، این طرح سبب می‌شود هزینه اینترنت ثابت کمتر از اینترنت همراه شود و سرعت بالا و کیفی‌تر و پایدارتر باشد و با اجرای این طرح مشکل اینترنت به شکل ریشه‌ای برای چند دهه حل خواهد شد. 

این مسئول ضمن اشاره‌ به اینکه رفع فیلترینگ در حوزه کاری وی نیست، تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباطی پرسرعت فیبر نوری تا سال ۱۴۰۴ در تمام استان‌ها فراهم خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا