بورسفرابورس

بازار دارایی فکری بستر جذب سرمایه‌گذاری برای اختراعات

رئیس مرکز فن‌ بازار ملی ایران با بیان اینکه تا به امروز ۲۵۰ اختراع مورد تایید و آماده جذب سرمایه‌ در تابلو بازار دارایی فکری فرابورس فهرست شده است عنوان کرد: در این ۱۰ فستیوال حدود ۸۰ اختراع عرضه شده که از این تعداد ۱۸ مورد به ارزش ۱۵ میلیارد تومان معامله شده است.

در دهمین فستیوال نوآوری صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی که برپایی آن با مشارکت فرابورس ایران صورت گرفت هشت محصول برای جذب سرمایه‌گذار توسط محققان طرح‌ها ارائه شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در این فستیوال رئیس مرکز فن‌ بازار ملی ایران از ثبت ۲۵۰ اختراع مورد تایید و آماده جذب در تابلو بازار دارایی‌ فکری فرابورس ایران خبر داد وگفت: این بازار بستری امن برای عرضه اختراعات مبتکران به بازار و صنعتگران است.

اکبر قنبرپور با بیان اینکه تا به امروز ۲۵۰ اختراع مورد تایید و آماده جذب سرمایه‌ در تابلو بازار دارایی فکری فرابورس فهرست شده است عنوان کرد: در این ۱۰ فستیوال حدود ۸۰ اختراع عرضه شده که از این تعداد ۱۸ مورد به ارزش ۱۵ میلیارد تومان معامله شده است.

بازار دارایی فکری فرابورس ایران با هدف تجاری‌سازی ایده‌ها، اختراعات، برندها و طرح‌های صنعتی از خردادماه سال ۹۳ در فرابورس ایران ره‌اندازی شده تا با رفع برخی چالش‌ها، مسیر جذب سرمایه‌گذاری را برای صاحبان دارایی‌های فکری هموارتر کند.

در این میان به منظور ارتباطات دو سویه میان مخترعان و صاحبان سرمایه هر ساله چندین فستیوال بازار دارایی فکری با همکاری فرابورس ایران برای تعامل هر چه بیشتر میان صاحبان نوآوری و فناوری با سرمایه‌گذاران و صنعتگران در حوزه‌های تخصصی متعددی برگزار می‌شود.

در دهمین فستیوال نوآوری صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی نیز که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، هشت محصول برای جذب سرمایه‌گذار توسط محققان طرح‌ها ارائه شد که این طرح‌ها شامل «ربات پرتابگر تمام اتوماتیک شاتل‌های بدمینتون»، «دستگاه رباتیک توانبخشی لوکو ایران برای اندام تحتانی»، «دستگاه بدنسازی ایزوکنتیک»، «صندلی هشدار و حفظ راستای ستون مهره‌ها با امکان انجام ماساژ و انواع حرکات ورزشی»، «طراحی قلم هوشمند تشخیص اختلالات اسکلتی عضلانی بدنی با استفاده از امواج مادون قرمز»، «آسانرو وسیله‌ای جهت راه رفتن معلولین»، «دوچرخه تردمیلی صبا» و «آبیمن (وسیله‌ای برای شنای ایمن در آب‌های آزاد)» است.

لازم به ذکر است پس از قطعیت معامله چندین اختراع در بازار دارایی فکری به تازگی نیز مالکیت طرح صنعتی «لیوان استوانه ای دردار» ثبت شده نزد اداره طرح صنعتی متعلق به یک شخص حقیقی به مبلغ ۳ میلیارد ریال به صورت توافق میان دو طرف به یک شخص حقوقی با مدل فروش قطعی منتقل شده است. این معامله در اداره کل مالکیت صنعتی ثبت و در تاریخ ۲۶/۰۷/۱۳۹۶ در فرابورس ایران قطعی شد.

 

منبع: روابط.عمومی فرابورس ایران

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا