اقتصاد کلان

ایجاد بازار سرمایه در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از موافقت وزیر اقتصاد با ایجاد بازار سرمایه در استان خبر داد.

سیروس ابراهیمی امروز یازدهم شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایجاد بازار سرمایه یا بازار بورس از نیازهای اصلی استان محسوب می‌شود که در سفر اخیر وزیر اقتصاد و دارایی مورد بحث قرار گرفت و موافقت شد.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: ارتقاء گمرک استان از مدیریت به اداره کل و حل و فصل مشکل مکان آن که از ۱۰ سال گذشته جانمایی شده اما اعتبار لازم تخصیص داده نشده است، مورد موافقت وزیر اقتصاد قرار گرفت.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات به مرغداری‌ها در جریان مردمی‌سازی یارانه‌ها پرداخت شد که اکنون توان باز پرداخت ندارند و امهال وام از سوی وزیر اقتصاد و دارایی موافقت شد.

ابراهیمی اضافه کرد: اعطای مجوز بخشش جرایم و دیرکردهای مالیاتی باید به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار استان باشد، همچنین ارتقاء منابع بانکی از دیگر درخواست‌ها می‌باشد.

وی بیان کرد: موافقت تامین منابع برای حداقل چهار صنعت لرستان مانند کشت و صنعت، یخچال سازی بوژان، لاستیک سازی و نساجی بروجرد توسط وزیر اقتصاد و دارایی صورت گرفت، همچنین در یک جلسه تخصصی با ایشان مشکلات سه مورد دیگر بیان شد.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: سفر اخیر سید احسان خاندوزی وزیر اقتصادی و دارایی به لرستان مثبت ارزیابی می‌شود و در این راستا مصوبات خوبی صورت گرفت.

ابراهیمی تصریح کرد: برای توسعه لرستان باید مشکلات ساختاری برطرف شود که در این راستا به مدیرکل اقتصاد دارایی این استان از سوی وزیر ماموریت داده شد تا مصوبات به انجام و اقدام عملیاتی تبدیل شود.

گفتنی است، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی چهارم شهریورماه امسال در سفر یک روزه به لرستان ضمن بازدید از طرح‌های اقتصادی چندین طرح را افتتاح کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا