بورسبورس کالا

معامله ۵۱ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد ۵۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد به ارزش ۴۲۶ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۱۰ شهریور منعقد شد. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات رتبه نخست بازار قراردادهای آتی را حفظ کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از کالاخبر، ۵۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد آتی به ارزش ۴۲۶ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۰ شهریور منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۴۲ هزار و ۹۹۷ قرارداد به ارزش ۲۴۵ میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ بود.

در این مدت همچنین ۶ هزار و ۸۱۹ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۱۷۵ میلیارد و ۱۷۳ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۵ موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۱۰ شهریور منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۹۹۸ قرارداد به ارزش ۳ میلیارد و ۳۱۹ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر، ۳۰ آبان و ۲۸ آذر ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۶۰۸ قرارداد به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۸۴ درصدی در حجم و ۵۷ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم و ارزش در جایگاه اول ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۱۳ درصد و از ارزش ۴۱ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

معامله ۵۱ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۵۱ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا