صنعت، معدن، تجارت

ارتقای ایمنی در معادن طزره دامغان پیگیری می‌شود

دامغان- وزیر کشور با اشاره به به اینکه ارتقای ایمنی در معادن طزره دامغان پیگیری می‌شود، گفت: دستورالعمل مربوط به مراقبت و ایمنی مجموعه این معادن ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد وحیدی غروب دوشنبه بار دیگر در جمع خبرنگاران به میزبانی مجموعه معادن طزره درباره نتیجه نشست‌ها و پیگیری‌ها به خصوص نشست مدیریت بحران در محل معدن بیان کرد: ارتقای ایمنی در معادن طزره با هدف مقابله با تکرار چنین حوادثی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل مربوط به مراقبت و ایمنی از سوی مدیریت بحران ابلاغ شده است، تاکید کرد: خواستار اجرایی شدن دقیق این نوع دستورالعمل‌ها هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که انفجار در معدن یک حادثه غیرمترقبه بوده است، گفت: بررسی بیشتر نشان داد که نکات ایمنی در معدن رعایت شده بود.

وحیدی بیان کرد: آنچه کار کارشناسی نشان می‌دهد این است که انفجار در معدن یک اتفاق غیرمنتظره بوده که متأسفانه جان شش کارگر را گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی کارشناسی نشان می‌دهد که حفاری‌ها سبب ورود گاز به داخل معدن شده است، افزود: انفجار به دلیل نشت همین گاز بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان ساعتی قبل در طزره برگزار شد. گفتنی است معدن رزمجاه به دستور دادگستری استان سمنان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده و ماحصل نشست مدیریت بحران نیز تهیه دستورالعمل‌های کارشناسی در خصوص ایمنی معادن بوده که البته جزئیات آن فعلاً در اختیار خبرنگاران قرار نگرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا