کسب و کار

ارسال مرسوله به خارج از کشور و پیگیری آن

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بسته‌ای را به خارج از کشور ارسال کنید ولی به دلیل عدم اطلاع از قوانین و شرایط لازم جهت ارسال مرسوله پستی به خارج از کشور، پشیمان شده و از این کار صرف نظر کردید. امروزه در کنار اداره پست جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های بین‌المللی پستی خصوصی نیز اقدام به ارسال بسته‌های پستی شما به خارج از کشور می‌کنند. این شرکت‌ها با دارا بودن نمایندگی‌های فعال و دفاتر در شهرهای مختلف جهان، آماده ارائه خدمات به ایرانیان عزیز در سراسر جهان هستند.

روش‌های ارسال مرسوله به خارج از کشور

شرکت‌های بین المللی پستی روش‌های مختلفی برای ارسال مرسوله به خارج از کشور دارند که بسته به نیاز و انتخاب شما، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به بررسی حالت‌های مختلف ارسال یک مرسوله می‌پردازیم:

  • روش درب‌به‌درب: در این روش، شرکت‌های پستی مرسوله شما را درب منزل یا هر محل دیگری که شما بخواهید تحویل می‌گیرند و درب منزل و یا محل ثبت شده در آدرس مرسوله در مقصد به گیرنده تحویل می‌دهند.
  • روش فرودگاه به درب: در این روش فرستنده مرسوله خود را در فرودگاه به دفاتر پستی موجود در فرودگاه تحویل می‌دهد و شرکت پستی مرسوله را در مقصد و در محل تعیین شده توسط فرستنده، به گیرنده بسته پستی تحویل می‌دهد.
  • روش فرودگاه به فرودگاه: در این روش فرستنده مرسوله را در فرودگاه به شرکت پستی موردنظر تحویل می‌دهد و گیرنده مرسوله در فرودگاه مقصد، بسته ارسالی را تحویل می‌گیرد.
  • روش درب به فرودگاه: در این روش فرستنده بسته را درب منزل خود به شرکت پستی موردنظر تحویل می‌دهد و گیرنده مرسوله در فرودگاه مقصد، بسته پستی خود را تحویل می‌گیرد.

یکی از نکات مهم برای ارسال پستی بسته به خارج از کشور، انجام امور اداری مربوط به گمرک جمهوری اسلامی برای دریافت مجوز خروج بسته از این نهاد دولتی جمهوری اسلامی است، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا یکی از خدماتی که شرکت‌های پستی بین‌المللی انجام می‌دهند طی‌کردن مراحل گمرکی بدون نیاز به حضور فیزیکی فرستنده در اکثر مواقع است.

همچنین بخوانید

مزایا ارسال انواع بسته‌ از طریق پست بین‌الملل

ارسال بسته به خارج از کشور از طریق پست مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انجام امور گمرکی و اداری
  2. سرعت انتقال بسیار بالا
  3. هزینه مقرون‌به‌صرفه
  4. اطمینان از سالم رسیدن بسته به مقصد
  5. امکان پیگیری و رهگیری مرسوله به‌صورت آنلاین

شرکت‌های پستی بعد از دریافت مرسوله از فرستنده، یک کد پیگیری به فرستنده ارائه می‌دهند که فرستنده و گیرنده می‌توانند از طریق آن و با واردکردن کد رهگیری مرسوله پستی در سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت موردنظر و یا از طریق اپلیکیشن شرکت، وضعیت بسته ارسالی خود را در هر لحظه چک کنند.

کد رهگیری مرسوله پستی چیست؟

کد رهگیری پست بین‌الملل یک کد اختصاصی است که معمولاً از چند عدد و حروف لاتین تشکیل شده است. فرستنده و گیرنده مرسوله ارسالی می‌توانند از طریق این کد به‌راحتی وضعیت فعلی بسته خود را رهگیری کنند. این کد در زمان تحویل بسته به شرکت پست، به فرستنده ارائه داده می‌شود.

سامانه رهگیری مرسولات پستی چیست؟

یکی از دغدغه‌های افراد پی از ارسال بسته پستی خود به خارج از کشور، اطلاع از وضعیت فعلی مرسوله و رهگیری آن در زمان‌های مختلف است. درگذشته این پیگیری از طریق تماس مربوطه با شرکت پستی و انتظار برای دریافت پاسخ از طرف آنها انجام می‌شد که این کار نه آسان بود و نه در طول شبانه‌روز امکان‌پذیر… به دلیل این قبیل مشکلات و با پیشرفت تکنولوژی، سامانه رهگیری مرسولات پست بین‌الملل راه اندازی شد. این سامانه به مشتریان پست بین المللی امکان می‌دهد تا بتوانند وضعیت بسته ارسالی خود را به راحتی و در هر ساعت از شبانه روز پیگیری کنند. از طریق سامانه‌های پیگیری مرسولات می‌توان به اطلاعات مفیدی مانند زمان پذیرش مرسوله، زمان تایید گمرک، مدت زمان حمل بار، زمان ورود به مقصد و … دسترسی داشت.

در آخر

همان‌طور که گفتیم ارسال مرسوله به خارج از کشور توسط شرکت‌های پستی بین‌المللی از روش‌های متنوعی بهره می‌برد. این روش‌ها شامل درب به درب، فرودگاه به درب، فرودگاه به فرودگاه و درب به فرودگاه می‌شوند. ارسال از طریق پست بین‌الملل مزایایی چون امور گمرکی آسان، سرعت بالا، هزینه مناسب، تضمین سلامت مرسوله، و امکان رهگیری آنلاین دارد. همچنین کد رهگیری مرسوله و سامانه رهگیری آن به فرستنده و گیرنده امکان مانیتورینگ آسان و واقعی را فراهم می‌کنند. شما برای ارسال مدارک تحصیلی و تجاری به خارج از کشور نیز می‌توان از شرکت‌های پست بین‌المللی استفاده کنید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا