امور زیربناییتعاون و اشتغال

سطح تبادلات تجاری ایران با آفریقا افزایش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سطح تبادلات اقتصادی و تجاری ایران با قاره آفریقا رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اولویا روامبا، وزیر امور خارجه بورکینافاسو که به دعوت همتای ایرانی خود به کشور سفر کرده با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دیدار کرد.

همچنین بخوانید

این دیدار با هدف توسعه همکاری‌های چند جانبه بین دو کشور در زمینه‌های فنی و صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، انرژی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پروژه‌های زیر ساختی، صنایع تبدیلی، محصولات شیمیایی، آهن و فولاد و حمایت‌های اجتماعی انجام شد.

سید صولت مرتضوی در دیدار با وزیر امور خارجه بورکینافاسو گفت: ظرفیت‌های صادراتی گسترده‌ای در سطح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که با برنامه‌ریزی می‌توانیم میزان صادرات به بورکینافاسو را افزایش دهیم.

مرتضوی تأکید کرد: با توجه به تشکیل کمیسیون‌های کارشناسی، آمادگی لازم برای برگزاری کمیسیون نهایی همکاری‌های اقتصادی دو کشور وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این وزارتخانه در حوزه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های بیمه‌ای، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، سالمندان، کودکان کار، سلامت و … تجربیات فراوانی دارد که زمینه تبادل این تجربیات فراهم است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به چند کشور آفریقایی گفت: سطح تبادلات تجاری ایران با قاره آفریقا رو به افزایش است و در این میان نگاه ویژه‌ای به بورکینافاسو وجود دارد.

فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی

اولویا روامبا، وزیر امور خارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار، گفت: فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل کمک می‌کند.

وی افزود: تجربیات ارزنده ایران خصوصاً در حوزه‌های مهارت آموزی، کودکان و سالمندان می‌تواند به کشور ما کمک کند.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو تاکید کرد: در حوزه‌های صنایع دفاعی، حمل و نقل، ساختمان، فولاد، گردشگری، کشاورزی و پتروشیمی می‌توان بسترهای افزایش سطح تبادلات دو کشور را فراهم کرد.

مقرر شد با تنظیم و تدوین نهایی تفاهم نامه‌های فی‌مابین، کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در سال جاری برگزار شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا