ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شکایت هواوی علیه ممنوعیت فروش تجهیزات ۵G در پرتغال

شرکت هواوی، در دادگاهی در لیسبون، شکایتی علیه ممنوعیت فروش تجهیزات ۵G این شرکت چینی در پرتغال، تنظیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شورای امنیت سایبری پرتغال، اپراتورهای شبکه ۵G این کشور را از استفاده از تجهیزات ساخت هواوی منع کرده است. اگرچه این شورا که نهاد مشورتی نخست وزیر این کشور است، از هواوی مستقیما نام نبرده است اما این تصمیم، ضربه به تلاش‌های هواوی برای ورود به بازار شبکه‌های ۵G در پرتغال بوده است.

همچنین بخوانید

اروپا و آمریکا، نگرانی هایی نسبت به مداخله چین در زیرساخت حساس دارند که ممکن است امنیت را به مخاطره بیاندازد. پکن و هواوی چنین نگرانی هایی را رد کرده‌اند.

پورتال سیتیوس وزارت دادگستری پرتغال نشان داد که این شکایت در دادگاه اداری لیسبون در ۳۱ اوت، تنظیم شده است.

هواوی به رویترز گفت که امیدوار است دادگاه نقض متعدد حقوق این شرکت و تاثیر منفی قابل ملاحظه ای که ممنوعیت مذکور بر این شرکت و شرکایش داشته است را اصلاح کند.

ماریو کامپولارگو – رئیس شورای امنیت سایبری پرتغال – به رویترز گفت: این تصمیم در ماه مه بر مبنای یک ارزیابی مستقل و امنیتی دقیق پس از دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا، گرفته شد و شرکت های چینی به طور خاص را هدف قرار نمی‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های تلفن همراه پرتغال شامل آلتیس، ان او اس و ودافون، همگی اعلام کرده اند که از تجهیزات هواوی در شبکه‌های ۵G خود استفاده نخواهند کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا