امور زیربناییراه و ساختمان

طرح «کلید به کلید» از سال آینده در کرمانشاه اجرا می‌شود

کرمانشاه- سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: طرح «کلید به کلید» از سال آینده در کرمانشاه اجرا می‌شود.

رامین الماسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح کلید به کلید یکی از طرح‌هایی است که اجرای آن به احیای بافت فرسوده کمک می‌کند.

وی افزود: اجرای این طرح در بخشنامه امسال هم آمده و وزارت راه و شهرسازی مجری آن است لذا باید با اجرای این طرح بخشی از نیازهای مردم تأمین شود.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات در راستای تأمین زمین اجرای طرح‌های احداث مسکن، تصریح کرد: دستورات لازم مبنی بر اجرای سهم کامل استان کرمانشاه صادر شد و پیش از انتصاب استاندار جدید، سهم استان کرمانشاه کمتر از ۱۰ درصد تأمین شده بود.

این مقام مسئول گفت: به دلیل نگاه اجتماعی استاندار کرمانشاه این موضوع در دستور کار استان قرار گرفت و زمین‌های مورد نیاز تأمین شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال آماده سازی زیرساخت‌های احداث مسکن هستیم، خاطرنشان کرد: بخشی از این اراضی به طرح کلید به کلید تخصیص پیدا می‌کند و در سال‌های آینده طرح‌ها را پرقدرت پیش می‌بریم.

الماسی تشریح کرد: برای احیای بخشی از بافت فرسوده در استان‌های دیگر که زمین تأمین شده است طرح کلید می‌خورد و به فراخور تأخیری که در تهیه و تأمین زمین داریم در استان کرمانشاه نیز آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: به دنبال رفع این موانع هستیم و بخشی از شهرسازی شامل نهضت ملی است، بخش دیگر احیای بافت فرسوده، بخش دیگر شهرسازی هم شامل توانمند کردن محلات آسیب دیده و کمتر برخوردار است.

الماسی با بیان اینکه با کمک شهرداری این موضوع را به سرعت در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: در حوزه شهرسازی به دنبال اجرای این عملیات‌ها هستیم و با برنامه‌ای که داریم و پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال آینده اجرای طرح آغاز می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا