انرژی

خط و نشان بزرگترین سازنده نیروگاه بادی جهان برای آمریکا

شرکت اورستد تهدید کرد اگر دولت بایدن، یارانه‌های بیشتری را فراهم نکند و الزامات تعیین شده را تسهیل نکند، پروژه‌های بادی فراساحلی آمریکا را رها خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت اورستد که بزرگترین سازنده نیروگاه بادی فراساحلی در جهان است، آماده خروج از پروژه‌های آمریکایی می‌شود، مگر این که دولت بایدن ضمانت دهد حمایت بیشتری فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید

مادز نیپر، مدیرعامل شرکت اورستد به بلومبرگ گفت: ما همچنان گزینه واقعی کنار کشیدن از پروژه‌ها را حفظ کرده‌ایم. اما در حال حاضر، روی تصمیم سرمایه‌گذاری نهایی در پروژه‌های آمریکا، کار می‌کنیم.

دولت بایدن، نیروگاه‌های بادی فراساحلی را یک بخش مهم از کربن‌زدایی شبکه نیروی آمریکا می‌داند اما افزایش هزینه‌ها، رشد این بخش را ضعیف کرده و بسیاری از پروژه‌ها را با شکست روبرو کرده است.

تحت قانون کاهش تورم، اورستد ۳۰ درصد تخفیف مالیاتی دریافت می‌کند اما به نظر می‌رسد به تخفیف بیشتری نیاز است زیرا بحران مالی در صنعت نیروی بادی فراساحلی، گسترش پیدا کرده است. مدیرعامل اورستد از دولت بایدن خواست یارانه‌ها را بدون الزام به استفاده از مواد داخلی، تضمین کند و خواستار فرصت بیشتری برای غلبه بر موانع زنجیره تامین در تامین مواد ساخت آمریکا شد.

وی ماه گذشته به سرمایه‌گذاران هشدار داده و اعلام کرده بود وضعیت در بخش بادی فراساحلی آمریکا وخیم است. موانع زنجیره تامین، افزایش نرخ‌های بهره و کاهش اعتبارهای مالیاتی، یک نشانه هشدارآمیز است که انقلاب انرژی سبز، دچار مشکل شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، به نظر می‌رسد هدف بلندپروازانه دولت بایدن برای دستیابی به ۳۰ گیگابایت ظرفیت نیروی بادی فراساحلی تا سال ۲۰۳۰، در خطر باشد. با وجود آن که قانون کاهش تورم، قرار بود تورم را کاهش دهد اما بحران انرژی سبز ظاهر شده که ناشی از تورم است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا