بورسبورس اوراق

گزارش روزانه بورس ۱۹ شهریور/ کاهش ارزش معاملات در روز کم رمق بورس


بازار سهام دومین روز کاری هفته را با ریزشی ۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام اولین روز کاری هفته را بر خلاف هفته ی گذشته با فشار عرضه آغاز کرد. این در حالی است که اکثر کارشناسان معتقد بودند با توجه به ابلاغیه ی جدید بانک مرکزی و تغییر نرخ تسعیر، بازار سرمایه به روند صعودی روز های گذشته خود ادامه خواهد داد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار واحد رسید، همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۲ هزار  واحدی به ارتفاع ۷۱۴ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «تاصیکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «وسپهر» و «خاور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «تکاردان»، «سصفها» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «بمولد»، «فن افزار» و «فن دی» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۴۴ نماد در محدوده مثبت و ۲۸۸ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۵۶ نماد در محدوده مثبت و ۱۶۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا