ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پست چطور به زائران اربعین خدمت‌رسانی کرد؟

شرکت ملی پست به مناسبت برگزاری اربعین حسینی اقدامات مهمی را مانند طراحی سامانه پست‌یافته و تسریع در ارسال گذرنامه جهت تسهیل سفر زائران ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با فرارسیدن اربعین و سفر زائران به عراق، شرکت ملی پست هم همزمان با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات متنوعی را مانند استقرار ایستگاه‌های پست‌یافته، تعامل با هلال احمر برای ارسال نذورات دارویی و ارسال به موقع گذرنامه‌های زیارتی برای تسهیل و بهبود کیفیت سفر زائران به این کشور در نظر گرفت و انجام داد.

همچنین بخوانید

تعامل پست و سازمان حج و زیارت 

اواخر مرداد ماه در نشست خبری که به میزبانی شرکت ملی پست برای تشریح اقدامات این شرکت برای اربعین برگزار شد، تعامل پست و سازمان و حج و زیارت یکی از اقدامات در نظر گرفته شده برای این مراسم اعلام شد. طبق گفته مسئولان تعامل با فراجا برای توزیع گذرنامه های زیارتی از جمله اقداماتی بود که انجام شد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان از ابتدای سال تا ۲۸ مرداد سال جاری کل گذرنامه‌های صادر شده بیش از دو میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۵۶ گذرنامه توسط شرکت ملی پست توزیع شد که از این تعداد دو میلیون و ۵۰۲ هزار و ۱۲۲ گذرنامه عادی و ۲۶۸ هزار و ۳۴ فقره هم گذرنامه زیارتی بود؛ اما با گذشت مدت اندکی آمار جدیدی از سوی مدیر عامل شرکت ملی پست درباره تعداد گذرنامه‌های ارسال شده اعلام شد. طبق گفته وی حدودا روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه به دست شهروندان می‌رسید که که از این تعداد حدود ۴۰ هزار مورد گذرنامه عادی و حدود ۶۰ هزار مورد هم گذرنامه زیارتی بود.

توئیتر آرمان اقتصادی را دنبال کنید

مدارک مفقودشده را چطور پیدا کنیم؟

 تعامل با هلال احمر برای ارسال نذورات دارویی

از سوی دیگر شرکت ملی پست با هلال احمر برای ارسال داروها و نذورات دارویی تعاملاتی انجام داد که در نتیجه نذوراتی دارویی مردم به موکب ها در داخل مرزهای کشور انجام شد.

استقرار ایستگاه‌های پست‌یافته در کنسولگری‌های ایران در نجف و کربلا

یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد هنگام سفر به خارج از کشور با آن مواجه شوند، گم کردن مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت‌های بانکی است؛ با وجود این حتی اگر فردی مدرک خود را گم کرده باشد، می‌توان امیدوار بود که فرد دیگری که این مدرک را پیدا کرده، آن را به پست تحویل دهد و بدین‌ترتیب می‌توان مدرک‌ گم‌شده را از شرکت پست رهگیری کرد.

در همین رابطه شرکت پست چند سالی است با طراحی سامانه‌ای شرایطی ایجاد کرده تا افراد بتوانند با مراجعه به سایت این شرکت به پیگیری وضعیت مدارک و اشیاء مفقود شده خود بپردازند. امسال هم با توجه به تجربه سال گذشته برای ارتقای سطح کمی و کیفی ارائه خدمات پست یافته در این رویداد کارگروهی از دیماه سال ۱۴۰۱ توسط دبیرخانه ستاد اربعین شرکت تشکیل شد تا برنامه‌ریزی‌های لازم و دستورالعمل‌ها تدوین شود.

محمد باقر بومیان- دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست- چندی پیش در گفت و گو با ایسنا با اشاره به استقبال کنسولگری ایران در نجف و کربلا از خدمت پست یافته بیان کرد: از اتفاقات خوبی که در اربعین امسال در عراق رخ داد، به دلیل مراجعه زائران ایرانی به کنسوگری‌ها برای پیگیری اشیای مفقودی و گمشده استقرار پایگاه‌های پست یافته در محل کنسولگری‌های ایران در نجف و کربلاست.

گفتنی است کاهش هزینه‌های رومینگ، ارائه اینترنت رایگان در مرز مهران با استقرار بالن فضایی، حل مشکل شرکت‌های فعال برای تامین ارز اربعین برخی از مهم ترین اقداماتی بودند که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان های مروبطه در اربعین امسال انجام شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا