صنعت، معدن، تجارت

صادرات گمرک کرمانشاه به بیش از ۱.۱ میلیارد تومان رسید

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه به صدر نشینی گمرکات کرمانشاه در صادرات کالا به عراق اشاره کرد و گفت: صادرات گمرک کرمانشاه به بیش از ۱.۱ میلیارد تومان رسید.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری میزان سه میلیارد و ۷۱ میلیون و ۴۸ هزار و ۵۱۱ دلار کالای صادراتی به وزن هفت میلیون و ۹۹۹ هزار و ۳۳۷ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی افزود: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون ۱۴۶ هزار و ۴۲۳ دلار به وزن ۲ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۸۴ تن بیشترین مقدار آن را از حیث وزن و ارزش کالا در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در پنج ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق گمرکات استان کرمانشاه توانسته است سهم ۳۸ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

عباس زاده خاطر نشان کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۳۹۵ میلیون و ۶۲ هزار و ۳۱۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵۳ هزار و ۱۳۸ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۳۲۸ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۵۸ دلار کالا به وزن ۸۴۴ هزار و ۳۹۲ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

وی به سهم صادراتی دیگر مرزهای استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سهم صادرات گمرک سومار به عراق نیز ۲۹۶ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۷۷ دلار کالا به وزن ۶۷۱ هزار و ۴۸۳ تن است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۱۴۰ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۷۷۸ دلار به وزن ۲۶۶ هزار و ۳۹۹ تن و ۱۵ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۹۹ دلار به وزن ۱۳۴ هزار و ۵۷۲ تن برآورد شده است.

عباس زاده با تاکید بر عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، بیان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… از جمله کالاهای صادراتی گمرکات این استان بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا