امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رونمایی از نقشه تاب‌آوری تولید در حوزه آبزیان

رییس سازمان شیلات با اشاره به رونمایی از نقشه تاب‌آوری تولید در حوزه آبزیان گفت: با توجه به خشکسالی‌های کشور لازم است نقشه تاب‌آوری تولید درحوزه آبزیان به استان‌ها ابلاغ و با جدیت دنبال شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ جلسه شورای مدیران سازمان شیلات ایران برگزار شد و گزارش آبزی‌پروری با موضوع آبزی‌پروری در آب شیرین ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران به نقش مؤثر شیلات در مقابله با کم‌آبی و خشکسالی اشاره کرد و گفت: با رونمایی از نقشه تاب‌آوری تولید در حوزه آبزیان، نقشه راه آینده مشخص است و باید در نخستین فرصت، این نقشه راه به استان‌ها ابلاغ شود.

وی ادامه داد: آبی که در آبزی‌پروری مورد استفاده قرار می‌گیرد امکان استفاده مجدد در مصارف کشاورزی را خواهد داشت بنابراین در این بخش آب هدر نخواهد رفت.

حسینی با تاکید بر اقتصاد دریامحور و نقش شیلات در تأمین امنیت غذایی افزود: در حال حاضر وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور خارجه و نهاد ریاست جمهوری به همراه سازمان شیلات در عملیاتی کردن این طرح‌ها هستند و امیدواریم بتوانیم افزایش ۲۵۰ هزار تنی تولید را با ایجاد شهرهای مولد عملیاتی کنیم.

وی با تاکید بر طرح تحولی که مشتمل بر ۷ طرح کلان تولیدی در حوزه شیلات است، گفت: در صورت تصویب این طرح در هیأت دولت افزایش ۱۰۰ هزار تنی تولید ماهی در قفس، راه‌اندازی ۵ مرکز تکثیر ماهی دریایی، میگو و پرورش ماهی در قفس، خودکفایی در تولید تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا، تکمیل و به سازی ۲۳ بندر صیادی، ایجاد ۱۵ هزار سازه برای زیست‌گاه مصنوعی، فعال‌سازی ۳۵۹ کارخانه فعال و غیرفعال در صنایع شیلاتی، افزایش ۴۵۰ هزار تنی تولید در حوزه میگو، قفس، گرمابی، جلوگیری از خروج ۴.۵ میلیون دلار ارز در حوزه تخم چشم زده و ارزآوری ۱.۵ میلیارد دلاری تحقق خواهد یافت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا