انرژی

کوتاهی دولت ها در بازسازی و نوسازی پالایشگاه آبادان

امام جمعه آبادان گفت: احداث موزه‌هایی در حوزه صنعت نفت همچون موزه بنزین خانه آبادان باعث می‌شود که فرزندان این مرز و بوم تتول و دوران پیشرفت نفت را ببینند و از این حیث، کار بسیار ارزشمندی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی در مراسم افتتاح اولین موزه صنعت نفت ایران که شب گذشته، ۲۸ دی ماه در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: اینکه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران عنوان می‌کند که ما برای نگهداری پالایشگاه آبادان سوبسید می‌دهیم، این نگران کننده است و این علامت سؤال جدی من است؟ پالایشگاه آبادان به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه است اما اکنون به جائی رسیدیم که می‌گوئیم سوبسید می‌دهیم. چرا؟ چرا کوتاهی کردیم؟

ابراهیمی تصریح کرد: پالایشگاه آبادان که نماد افتخار جمهوری اسلامی، در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن بوده است، نباید بگوئیم که زیان ده است و سوبسید برای آن می‌دهیم و این کار نباید انجام شود. چرا در بازسازی و نوسازی پالایشگاه ضعف نشان دادیم؟ یک دولت و دو دولت هم نیست. همه دولت‌ها اینطور بودند.

همچنین بخوانید

وی عنوان کرد: من در رابطه با مساله برجام نه سیاه نگاه می‌کنم و نه سفید. اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه آنقدر پول در کشور ما وجود دارد اما کسی نیست این پول‌ها را مدیریت و نهادینه کند. در آبادان هم افراد سرمایه‌دار بسیار زیادی داریم که این‌ها فضای مناسبی را برای سرمایه‌گذاری نمی‌بینند و همین بچه‌های بومی آبادان از هنگ کنگ ژاپن برای سرمایه‌گذاری در لایروبی اروند آمدند و حدود سه میلیارد تومان هم هزینه کردند اما به دلیل نبود امکانات و شرایط لازم رها کردند و رفتند و این دیگر ربطی به تحریم ندارد.

ابراهمیی گفت: اعتقادم این است اگر فاز دوم و فاز چهارم پالایشگاه آبادان مدیریت، هزینه و سرمایه‌گذاری شود، به این می رسیم که پالایشگاه نفت آبادان بعنوان یکی از قطب‌های اساسی اقتصادی و سرمایه‌گذاری است. و این مساله اگر محقق بشود، سخن رئیس جمهور در چند ماه گذشته تحقق پیدا می‌کند که کل شهر آبادان باید از پالایشگاه نفت آبادان منتفع شود.

وی افزود: نگاه به آبادان باید یک نگاه کلانی باشد و من متاسفم که ورود یک هواپیمائی را به عنوان یک برند برای مساله برد برجام حساب می‌کنند و این نیست. رییس جمهور در انتخابات خود گفت که ملاک ما آمار بانک مرکزی نیست و ملاک جیب مردم و خرید بازار است و ماهم نباید به خودمان نگاه کنیم که توانائی مالی داریم باید عامه مردم را دید و ما اگر بخواهیم آثار برجام را ببینیم، باید در شهر چوئبده در مناطق مختلف و حاشیه‌ای و آبادان آن را ببینیم.

ابراهیمی گفت: ملاک و معیار آخر ما مقام رهبری هستند و ختم الکلام مساله برجام هم مقام مظم رهبری هستند. ما اگر مطلبی را بیان می‌کنیم، اشتباه نگیرید. انتقاد به دولت نمی‌کنیم و اگر دولت موفق باشد مایه مباهات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، من به عنوان امام جمعه در خطبه‌های نماز جمعه از دولت حمایت می‌کنم و همچنین اگر نقاط ضعفی را هم ببینم، آن را بازگو می‌کنم اما اگر انتقاد کنم، دال بر دشمنی نیست.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا