انرژی

فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای مهر آغاز می‌شود

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای مهرماه با انجام ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی به منظور افزایش آمادگی نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، ناصر اسکندری آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار را هدف اصلی این شرکت برشمرد و افزود: از این رو همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و باید تا خردادماه سال بعد به پایان برسد؛ چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور باید بتوانیم همه واحدهای تولید برق حرارتی کشور را با آمادگی حداکثری در مدار تولید داشته باشیم.

همچنین بخوانید

طبق اعلام وزارت نیرو، وی ادامه داد: بسته به نوع و عملکرد، قدمت و تکنولوژی و ساعاتی که نیروگاه در مدار بوده است برای این واحدها برنامه تعمیراتی پیش‌بینی می‌شود که این اقدامات در قالب پنج سرفصل اصلی تعمیرات اساسی واحدهای بخار، تعمیرات اساسی واحدهای گازی، بازدید مسیر داغ، بازدید اتاق احتراق و تعمیرات دوره‌ای واحدهای بخار در دستور کار قرار می‌گیرد.

اسکندری تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود؛ بدین منظور آمادگی کامل این واحدها برای تولید انرژی پایدار در طول فصول گرم سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا از ابتدای مهرماه برنامه ۱۱۰ هزار و ۸۶۲ مگاواتی تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی برای افزایش آمادگی تولید این واحدها آغاز می‌شود.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه این تعمیرات در ۷۶۴ واحد تولید برق حرارتی انجام خواهد شد، گفت: این برنامه شامل ۶ هزار و ۸۳۵ مگاوات تعمیرات اساسی واحدهای بخار، هشت هزار و ۲۸۰ مگاوات تعمیرات اساسی واحدهای گازی، ۵۷ هزار و ۲۷ مگاوات بازدید احتراق، ۳۵ هزار و ۹۴۹ مگاوات تعمیرات دوره‌ای بخار و دو هزار و ۷۷۱ مگاوات بازدید مسیر داغ خواهد بود.

به گفته وی جهت انجام به موقع و با کیفیت تعمیرات نیروگاهی با استفاده از توانمندی تولیدکنندگان قطعات تخصصی و شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است به موازات برنامه‌ریزی تعمیرات، تامین قطعات و لوازم و کالاهای مورد نیاز نیز مورد توجه باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا