انرژی

گازرسانی به ۲۴۲۸ روستای لرستان

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در لرستان ۲۴۲۹ روستای واجد شرایط گازرسانی داریم که ۲۴۲۸ روستا گازرسانی شده است.

کرم گودرزی بیست و یکم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد: از مجموع ۳۳ شهر استان ۳۱ شهر گازرسانی شده و دو شهر در دست اجراست.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به این‌که ضریب نفوذ گازرسانی بخش شهری در لرستان ۹۹.۹ درصد است، ادامه داد: شماره معکوس برای گازرسانی به شول‌آباد به عنوان یکی از صعب‌العبورترین و سخت‌ترین موقعیت‌های جغرافیایی برای اجرای گازرسانی آغاز شده و به زودی افتتاح خواهد شد.

گودرزی بیان کرد: در لرستان ۲۴۲۹ روستای واجد شرایط گازرسانی داریم که ۲۴۲۸ روستا گازرسانی شده و ضریب نفوذ ما در این بخش ۹۷.۷۵ درصد است و ۱۱ درصد نسبت به متوسط کشوری بالاتر هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به این‌که بیش‌از ۳۰۰ هزار مشترک در حال حاضر از ما خدمات گاز را دریافت می‌کنند، تصریح کرد: سهم گاز در سبد انرژی استان ما ۷۰ درصد است و علی‌رغم مشکلاتی که در تأمین و ناترازی گاز داشتیم توانستیم در دو سال‌ گذشته این سبد را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما یکی از استان‌های با مصرف سرانه خانگی بالا هستیم، افزود: ما یک استان صنعتی نیستیم و امیدواریم روزی این نمودار تغییر کرده و مصرف صنعتی ما به مصرف خانگی بچربد و به عبارتی ما بتوانیم در بخش صنعتی که محرک تولید و اشتغال است این حرکت را انجام دهیم.

گودرزی تصریح کرد: در مصرف گاز لرستان نیروگاه ۲۱ درصد، صنایع ۱۴ درصد، بخش CNG شش درصد، کشاورزی دو درصد و شش درصد نیز در سایر موارد سهم دارند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه در بحث گازرسانی و ایجاد زیرساخت گاز در دولت سیزدهم تحرک خوبی در لرستان ایجاد شده است، افزود: در این دولت ۳۵۲ روستای گاز دار و ۸۴۵ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی به جمع مصرف کنندگان صنعتی ما اضافه شده است.

وی اضافه کرد: در پنج ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ توانستیم پنج شهرک صنعتی کوهدشت، نورآباد، اشترینان، دورود ۲ و چمن‌سلطان الیگودرز را گازدار کنیم که حدود ۴۴ هزار اشتراک داشتیم.

گودرزی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ما توانستیم ضریب نفوذ گازرسانی را در بخش روستایی از ۹۱.۷ درصد به ۹۷.۴۵ درصد برسانیم، ادامه داد: با این تفاوت که  روستاهایی که الان گازرسانی می‌کنیم هم پراکندگی بیشتر و هم تراکم جمعیت کمتر دارند، به عنوان مثال هفته گذشته ۱۰ روستا را در عمارت دورود گازرسانی کردیم که ۳۰۰ علمک داشت که قبلاً این حجم کار در یک دهستان انجام می‌شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان تأکید کرد: رفاه مردم و خدمت به آن‌ها برای دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت‌هاست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا