امور زیربناییتعاون و اشتغال

تثبیت اشتغال ۲۱ هزار کردستانی با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید

کامیاران- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بختیار خلیقی سه شنبه شب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان کامیاران اظهار داشت: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده و در این جلسات یک هزار و ۷۴۱ پرونده مطرح شده و ۳ هزار و ۶۳ مصوبه هم به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۹۳ مصوبه به عبارتی ۷۲ درصد مصوبات محقق شده که از این تعداد یک هزار و ۶۵۶ مصوبه بانکی، ۵۷ مصوبه مالیاتی و ۴۸۰ مصوبه هم مربوط به سایر بخش‌ها و مباحث بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: ۸۷۰ مصوبه این کارگروه شامل ۴۷۱ مصوبه مربوط به مسائل بانکی، ۲۷ مصوبه مالیاتی و ۳۷۲ مصوبه مربوط به سایر موارد در دست اقدام و پیگیری است.

خلیقی یادآور شد: با اجرای مصوبات این کارگروه اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده است و با اجرای کامل مصوبات شاهد حفظ اشتغال ۲۳ هزار و ۴۶۴ نفر در استان خواهیم بود.

فرماندار کامیاران در این نشست به اهمیت رفع مسائل و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای تولیدی شهرستان اشاره کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها جهت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان بهره گیری خواهد شد.

کیانوش ثقفی نیا افزود: بخش‌های مختلف شهرستان از جمله کشاورزی، معدن و گردشگری و صنایع وابسته به آنها فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری هستند.

فرماندار کامیاران در ادامه به اهمیت تعامل و همکاری ادارات در جهت فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال در شهرستان اشاره کرد و گفت: در هر جا مانعی پیش روی تولید کنندگان و سرمایه گذاران وجود داشته باشد نهایت پیگیری برای رفع مشکل به عمل خواهد آمد.

در این جلسه مشکلات پیش روی بیش از ۹ طرح تولیدی در کامیاران مطرح و تصمیم‌هایی در خصوص رفع موانع پیش روی این واحدهای تولیدی به تصویب اعضا رسید.

این واحدها با مشکل صدور سند، نامناسب بودن مسیر دسترسی، مشکل تأمین برق و هزینه‌های آن و خدمات مخابراتی، کمبود زمین، کمبود نقدینگی و درخواست امهال دوران مشارکت تسهیلات پرداختی مواجه بودند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا