بورسبورس اوراق

گزارش روزانه بورس ۲۲ شهریور/ شاخص بورس به ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار واحد رسید


بررسی کاهش روز افزون ارزش معاملات در بازار سرمایه نشان از عدم رغبت سرمایه گذاران به این بازار دارد و به نظر می رسد بازار سرمایه در یک بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را مشابه روزهای گذشته هم چنان در بلاتکلیفی آغاز کرد و مشخصا نه انگیزه ای برای صعود داشت و نه فروشنده های قدرتمندی وجود داشتند که بتوانند شاخص را به پایین هل دهند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ناچیز به ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۵۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۱۸ هزار واحد باقی ماند.

همچنین بخوانید

گفتنی است سه نماد «شپنا»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «زاگرس» و «تماوند» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «تکاردان»، «شسینا» و «شپنا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «بمولد»، «فن افزار» و «دی» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۸۵ نماد در محدوده مثبت و ۲۳۸ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۴۸ نماد در محدوده مثبت و ۱۶۳ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا