انرژی

شاخص بهره مندی روستاها از آب آشامیدنی افزایش می‌یابد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت:شاخص بهره مندی روستاها از آب آشامیدنی افزایش می یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمید رضا جانباز در آیین کلنگ زنی طرح آبرسانی به نوشهر چالوس مرزن آباد و هچیرود و ۱۲۹ روستای مسیر که در مرزن آباد برگزار شد با بیان اینکه با وجود بارش فراوان، سهم استان مازندران از منابع آبهای سطحی بسیار ناچیز بوده است، اظهار کرد: دو پروژه آبرسانی به ساری و رامسر تعریف شده بود که به سرانجام نرسید اما با همت شرکت آب منطقه ای و حمایت مسئولان اتفاقات خوبی در زمینه آبرسانی روی داد. عزم در وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب این است که پروژه های آبرسانی در استان به سرانجام برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه شاخص بهره مندی  آب روستایی در استان در گذشته پایین بوده است، تصریح کرد: سیاست وزارت نیرو این است که این شاخص افزایش یابد و به متوسط برخورداری کشور در مدت زمان کوتاه برسد.

همچنین بخوانید

جانباز با اشاره به توجه زیاد دولت در این دوره به مازندران گفت: با همراهی نمایندگان مجلس  مازندران طرح های ملی قابل توجهی در استان اجرا می شود.

وی با اشاره به تدوین بودجه ۹۷  بیان کرد: مسئله جدی تامین آب است و در این زمینه مجلس باید کمک کند تا اتفاقات خوبی روی دهد. در سال ۹۲ ردیف اعتبار صفر بود و در سال ۹۵ به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت و امسال به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسید و امید است برای سال ۹۷ همین رقم مصوب شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، حضور معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی آیین کلنگ زنی طرح آبرسانی به نوشهر چالوس مرزن آباد و هچیرود و ۱۲۹ روستای مسیر در مرزن آباد برگزار شد.

در این آیین که با حضور رضا انجم شعاع معاون وزیر نیرو، حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، این پروژه به طول ۱۳۵ کیلومتر خط انتقال و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

در فاز نخست با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان خط انتقال اصلی تا چالوس انجام می شود و پیمانکاران طرح نیز مشخص شدند. این پروژه ملی که با هدف رفع کمبود آب چهار شهر ذکر شده و روستاهای مسیر اجرا می شود قرار است ظرف مدت دو سال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا