انرژی

برنامه‌ریزی‌های لازم برای مهار سیلاب صورت گرفته است

وزیر نیرو با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که از بارش‌های پاییزی بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم، افزود: پروژه‌های اولویت‌دار آب استان‌ها مطابق جدول زمان‌بندی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی‌اکبر محرابیان امروز (یکشنبه) در نشست سراسری مدیران ستادی و مدیران عامل آب منطقه‌ای کشور منظور ادامه بررسی آخرین وضعیت و زمان بهره‌برداری پروژه‌های اولویت‌دار و اضطراری بخش آب، ضمن اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش بارش‌ها در پاییز امسال گفت: این امر در چنین شرایطی در کنار امیدبخشی در افزایش منابع آبی کشور،   زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود و لازم است اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مهار سیلاب به خصوص در بستر رودخانه‌ها و نیز اجرای پروژه‌های اضطراری، رفع انسداد و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار باشد.

همچنین بخوانید

وی افزود: به واسطه برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد تلاش داریم از بارش‌های پاییزی با کمترین خسارت، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم. در چنین شرایطی باید نقاط گلوگاهی و حادثه خیز مناطق مختلف کشور مد نظر قرار گیرد.

وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت تسریع در پیشبرد و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب کشور ادامه داد: قرار است به نحوی مدیران صنعت آب کشور مدیریت کنند که در زمان‌های معین و طبق جدول، پروژه‌ها به سرانجام برسند و افتتاح شوند.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه در برخی از استان‌های کشور حدود ۱۳ تا ۱۵ پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته است تاکید کرد: بر این اساس انتظار می‌رود به نحوی مدیریت شود که همه پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های اولویت‌دار مطابق جدول زمان‌بندی پیگیری شود.

به گفته وزیر نیرو، مهم‌ترین پارامتر و شاخص ارزیابی مدیران توسط دولت، ملت و نظام اجرای به موقع و کیفی این پروژه‌ها است.

محرابیان در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در آستانه بارش‌ها هستیم و برنامه منابع و مصارف از دو هفته دیگر آغاز می‌شود، بر این اساس لازم است مدیران حوضه آبریز، جداول منابع و مصارف را آماده و برای تصویب ارائه دهند تا مدیریت منابع آب کشور بر اساس این برنامه صورت بگیرد.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا