امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش ۵۰ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی استان سمنان

سمنان- معاون اقتصادی استاندار سمنان از افزایش ۵۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های استان خبر داد و گفت: طی ماه‌های اخیر، سه میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

محمدرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تأمین اقلام اساسی مورد نیاز برای دانش آموزان و خانواده‌ها به خصوص در آستانه سال تحصیلی جدید یکی از مهمترین موضوعات امروز استان سمنان است، بیان کرد: اولویت ما تأمین اقلام مورد نیاز دانش آموزان، دانشجویان، خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها و مدارس است.

وی افزود: در این راستا نظارت بر عرضه لوازم‌التحریر، پوشاک، کفش و دیگر اقلام مورد نیاز دانشجویان و دانش آموزان از جمله مصوبات و تأکیدات ستاد تنظیم بازار استان سمنان در آستانه سال تحصیلی جدید محسوب می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه بار ترافیکی جاده‌های استان با کاهش مسافرت‌ها، کمتر شده است، تاکید داشت: علیرغم این موضوع همچنان مراکز عرضه بین راهی، رستوران‌ها، مراکز گردشگری و … مورد نظارت قرار خواهند داشت تا به آخرین موج مسافران تابستانی و همچنین خانواده دانشجویان غیربومی راهی شده به سمت شهرهای استان خدمت رسانی شود.

صادقی با بیان اینکه تغییر قیمت خاصی در اقلامی مانند برنجی، شکر، مرغ و دیگر اقلام اساسی رخ نداده و وضعیت اقلام اساسی در استان خوب است، افزود: در یکی دو ماه اخیر میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری ما در استان سمنان افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی در استان سمنان طی ماه‌های اخیر از دو به سه میلیون قطعه افزایش داشته است، افزود: با این تمهیدات برای تأمین مرغ مورد نیاز مردم، خوابگاه‌ها، دانشگاه‌ها و … مشکلی نخواهیم داشت و کمبودی نیز رخ نمی‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا