صنعت، معدن، تجارت

صدور ۲۶۰تن کالای غیرنفتی از گمرکات گلستان به خارج از کشور

گرگان-مدیر کل گمرکات گلستان از صادرات حدود ۲۶۰ تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی استان به ارزش تقریبی ۱۴۱ میلیون دلار در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شهریار شهریاری اظهار کرد: این میزان صادرات به لحاظ وزنی ۵۲ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی افزود: پلی استایرن، تخم مرغ، پنیر، انواع لوله آهنی و پروفیلی، خوارک آماده آبزیان، ورق نئوپان، طاقه نایلون، ورق آهن، کامپاند پلی اتیلن و قطعات سوله، ۱۰ کالای عمده صادراتی گلستان در این مدت بود.

مدیر کل گمرکات گلستان گفت: این کالاها به ۲۳ کشور جهان از جمله ترکمنستان، عراق، قزاقستان، ازبکستان، پاکستان، رومانی، بلغارستان، روسیه، ارمنستان، افغانستان، ترکیه، قرقیزستان، تاجیکستان و هند صادر شد.

شهریاری به حجم کالاهای وارداتی از طریق گمرکات گلستان در نیمه نخست امسال هم اشاره کرد و افزود: در این مدت افزون بر ۳۸ هزار تُن انواع کالا به ارزش ۷۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۱۳ دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شد که به لحاظ وزنی ۱۸۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۴۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی از صادرات حدود ۲۶۰ تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی استان به ارزش تقریبی ۱۴۱ میلیون دلار در نیمه نخست امسال خبر داد.

مدیر کل گمرکات گلستان، روغن خام سویا، فوتس اویل، بخشی از تجهیزات خط تولید پلیمر اسپون، سدیم سولفات، دیزل ژنراتور، تجهیزات گلخانه‌ای، پارچه، دانه روغنی کلزا و پارچه متقال را از عمده کالاهای وارداتی به استان از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ذکر کرد و بیان داشت: این کالاها از ۲۰ کشور مختلف از جمله چین، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان، قزاقستان، هند، اسپانیا، ایتالیا، روسیه، ازبکستان، تاجیکستان و آلمان وارد کشور شده است.

شهریاری درآمد وصولی گمرکات گلستان در نیمه نخست امسال را افزون بر ۲ هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد ۲۱۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا