بورسبورس اوراق

عرضه ۱۸۵ هزار تن حامل انرژی

بورس انرژی ایران امروز میزبان ۱۸۵ هزار تن عرضه انواع فرآورده‌های هیدروکربوری است که در دو رینگ بین‌الملل و داخلی صورت می‌پذیرد. پتروشیمی نوری با نزدیک به ۷۲ هزار و ۹۵۰ تن عرضه پیشتاز داد و ستدهای پیش روست و ستاره خلیج فارس و بوعلی‌سینا نیز به ترتیب با ۳۵.۷ هزار تن و ۳۳.۹ هزار تن عرضه، دیگر بازیگران فعال عرضه‌های امروز هستند. 


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)  به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، رینگ بین‌الملل این بورس امروز میزبان بیش از ۱۵۸ هزارتن عرضه خواهد بود که در این میان باید به عرضه‌های ۶۸ هزار و  ۹۴۹تنی پتروشیمی نوری شامل ۳۵ هزار و ۹۴۹ تن برش سنگین، ۲۰ هزار تن رافینت، ۱۰ هزار تن نفتای سبک و ۲ هزار تن برش سنگین و یک هزار تن رافینت که تحویل آن‌ها به صورت زمینی خواهد بود اشاره کرد. 

نفت ستاره خلیج فارس دیگر بازیگر مهم عرضه‌های صادراتی امروز است به نحوی که این شرکت ۲۷.۷ هزار تن نفت سفید و هشت هزار تن گاز بوتان در این رینگ عرضه خواهد کرد. 

پتروشیمی بوعلی‌سینا نیز در قامت سومین عرضه‌کننده در رینگ بین‌الملل بورس انرژی، ۲۶.۹ هزار تن هیدروکربن سنگین و ۷ هزار تن رافینیت عرضه خواهد کرد. 

از دیگر عرضه‌های صادراتی مهم امروز نیز باید به ۱۰ هزار تن گاز مایع اشاره کرد که از سوی پالایش نفت آبادان روی میز فروش خواهد رفت. 

همچنین رینگ داخلی بورس انرژی امروز شاهد عرضه ۲۶ هزار و ۱۷۹ تن انواع فرآورده هیدروکربوری خواهد بود که پالایش نفت کرمانشاه با ۶ هزار و ۷۰۰ تن عرضه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.  

امروز مجموعا ۹هزار و ۱۵۹ تن انواع حلال در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه می‌شود که بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ تن در قالب ۵ عرضه از سوی پالایش نفت اصفهان صورت خواهد گرفت. 

امروز در رینگ داخلی پتروشیمی نوری چهار هزار تن برش سبک عرضه خواهد کرد و پالایش گاز بیدبلند نیز به همین میزان برش پنتان در معرض عرضه خواهد گذاشت. 

از دیگر عرضه‌های امروز رینگ داخلی نیز باید به ۳ هزار و ۱۴ تن میعانات گازی از سوی شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد. 

در آخرین روز معاملاتی هفته همچنین پالایش نفت کرمانشاه و پالایش نفت تبریز نیز به ترتیب ۲ هزار و ۵۰۰ تن و یک هزار و ۷۴۳ تن حلال ۴۰۲ روی میز فروش خواهند برد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا