بورسبورس کالا

 رفع چالش‌های صنعت برق با عرضه در بورس انرژی

حمیدرضا صالحی در تشریح رفع چالش‌های صنعت برق گفت: دولت باید اجازه دهد صنعت برق که به‌عنوان زیربنای سایر صنایع شناخته می‌شود، معاملات خود را در بورس انرژی انجام دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از بورس انرژی ایران، صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیروگاه‌های غیردولتی بیش از ۶۰ درصد از کل نیروگاه‌های کشور را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: اگر این عرضه و تقاضا در بورس انرژی انجام ‌شود، صنعت برق نرخ و قیمت‌گذاری واقعی را تجربه خواهد کرد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ همت (۱۰۰ هزار میلیارد تومان) منابع برای سرمایه‌گذاری در این صنعت در دسترس قرار می‌گیرد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، افزایش سرمایه‌ ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که عرضه برق در بورس انرژی برای صنعت برق در پی دارد، سبب می‌شود تا مشکلات نیروگاه‌های قدیمی رفع و نیروگاه‌های جدیدی احداث شوند و از این طریق به‌میزان تولید موردنیاز دست یابیم.

او در ادامه افزود: اگر بتوانیم این راهکار را در پیش گیریم، بی‌شک در چند سال آینده از قطعی برق‌های امروزی اثری باقی نمی‌ماند و ما در آینده‌ای نه‌چندان دور، دیگر با مشکلات امروزه این صنعت دست‌وپنجه نرم نخواهیم نکرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا