بورسبورس اوراق

نتایج دومین آزمون متمرکز دوره‌های MBA بازار سرمایه اعلام شد

مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فرآیند برگزاری آزمون، از اعلام نتایج دومین آزمون متمرکز دوره‌های MBA بازار سرمایه خبر داد.


میثم حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، اعلام کرد: پیرو برگزاری آزمون متمرکز MBA بازار سرمایه در روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه سال جاری در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران و پس از تایید آزمون، نتایج آزمون و کارنامه شرکت کنندگان بر روی سایت testcenter.semedco.ir بارگذاری شد.

وی افزود: در این آزمون ۱۸۷ نفر شرکت کردند که از این میان حدود ۵۵ درصد از شرکت کنندگان قبول شدند.

مدیر پژوهش توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص نحوه طراحی سوالات عنوان کرد: با توجه به اینکه داوطلبان از مراکز آموزشی مختلف در آزمون شرکت کرده بودند ابتدا سرفصل‌های ارائه شده از سوی مراکز آموزشی احصا و صرفا سرفصل‌های مشترک برای طراحی سوالات انتخاب شد.

وی افزود: پس از اعلام سرفصل‌های مشترک از اساتید تمامی مراکز برای طراحی سوالات دعوت به عمل آمد.

حامدی اذعان داشت: تمامی سرفصل‌ها مورد تایید مراکز و اساتید دوره‌های MBA بوده و سوالات درس سطح ساده، متوسط و سخت تقسیم شدند.

حامدی ضمن تشکر از همکاری و تلاش شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس برای اجرای دقیق سیاست‌های هماهنگ شده، گفت: با هماهنگی شرکت اطلاع رسانی و با نظارت مدیریت پژوهش، اساتید در فضای امن و بدون هرگونه حاشیه، سوالات را طراحی و پس از طراحی سوالات نمایندگان مدیریت پژوهش اقدام به صحت سنجی سوالات کردند.

وی ادامه داد: بانک سوالات در چهار سرفصل طبقه بندی و مقرر شد از هر سرفصل ۱۵ سوال با ترکیب ۶ سوال ساده ۷ سوال متوسط و صرفاً دو سوال سخت در هر سرفصل به صورت تصادفی از سوی ماشین انتخاب شود.

مدیر پژوهش سازمان در پاسخ به سوال خبرنگار “https://www.sena.ir/news/83362/سنا” در خصوص امنیت آزمون و سوالات آزمون گفت: طی هماهنگی صورت گرفته بین شرکت اطلاع رسانی، مدیریت پژوهش و مرکز آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی، تا ۳۰ دقیقه پیش از برگزاری آزمون هیچ فردی از دفترچه سوالات با خبر نبود و آزمون مورد تایید مراجع ذی‌صلاح نیز بوده است.

حامدی در خصوص اعتراضات برخی از داوطلبان در خصوص طراحی سوال از سرفصل‌های غیر مرتبط یا سختی آزمون تصریح کرد: سرفصل‌های مربوطه تماماً از مراکز آموزشی اخذ و صرفاً از سرفصل‌های مشترکی که تمامی مراکز اذعان بر تدریس آنها داشته اند، سوالات طراحی شده است.

وی همچنین در خصوص سختی آزمون گفت: میزان درصد قبولی حکایت از استاندارد بودن آزمون دارد.

حامدی در بخشی از صحبت‌های خود به رویکرد سازمان بورس و اوراق بهادار پیرامون آموزش و گواهینامه‌های حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتقای کیفیت دوره‌های مختلف آموزشی به خصوص دوره‌های MBA جدی است و مراکز آموزشی که نتوانند کیفیت مد نظر بازار سرمایه را تامین کنند از چرخه اعتماد سازمان بورس و اوراق بهادار خارج خواهند شد.

حامدی در پایان ضمن تشکر از برگزاری دقیق و مناسب آزمون نوبت دوم دوره MBA از سوی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس خاطرنشان کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده، شاهد برگزاری آزمون‌های اصلی بازار سرمایه در قالب‌های بزرگ خواهیم بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا