انرژی

طرح فاضلاب شهرستان کارون چقدر پیشرفت دارد؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از بهره‌برداری از ۷ پروژه آبرسانی در شهرستان کارون خبر داد و گفت: آبرسانی به روستاهای دارای مشکل با سرعت در حال اجرا است.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای پروژه‌های آبرسانی شهرستان کارون اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده ۷ پروژه آبرسانی به ۶ روستا و ۲ منطقه شهری در شهرستان کارون با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان اجرایی شد و از روز گذشته این پروژه‌های آبرسانی وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه در روند اجرایی این پروژه‌ها بیش از ۱۱.۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه اجرایی شده است، افزود: بیش از ۵ هزار نفر در روستاهای قطعه طرفی، خضیریات، سوسیه سادات، سوسیه باوی، شهرک ربیع، شهید منتظری  و عطیش و مکطوع، تحت پوشش این طرح‌های آبرسانی هستند و از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: همچنین قرار است عملیات اجرایی ۶ طرح آبرسانی دیگر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در شهرستان کارون اجرایی شود.

کرمی نژاد با بیان اینکه از آغاز دولت سیزدهم در خوزستان بیش از ۱۸۳۰ روستای خوزستان از آب شرب پایدار و سالم بهره‌مند شده است، افزود: آبرسانی به روستاهای دارای مشکل با سرعت در حال اجرا است و عزم دولت سیزدهم بر حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان است و از این رو شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تلاش است تا عقب‌ماندگی‌های گذشته در این بخش را جبران کند.

وی تصریح کرد: همچنین در این زمینه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی مشکل آب شرب ۷۷۶ روستای استان را برطرف کرده و با توجه به قرارداد جدید پروژه محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی با این قرارگاه، قرار است مابقی روستاهایی که مشکل آب دارند نسبت به حل مشکل آن‌ها اقدام شود.

کرمی نژاد با اشاره پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب شهرستان کارون عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب در شهرستان کارون ۵۵ درصد است و پنج ایستگاه پمپاژ فاضلاب در این شهرستان تا پایان سال وارد مدار بهره برداری می شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا