امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

همکاری‌های شیلاتی ایران با کشورهای جهان گسترش می‌یابد

ایران توانمندی‌های بسیاری در زمینه آبزی‌پروری دارد؛ در این زمینه آماده همکاری با کشورهای همسایه از جمله روسیه و نیز کشورهای افریقایی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدحسین حسینی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با شستاکوف، رئیس آژانس فدرال ماهیگیری روسیه، با تاکید بر گسترش همکاری‌های شیلاتی بین ایران و روسیه، از طرف روسی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی شیلات در تهران دعوت کرد و گفت: در صورت حضور مقامات شیلات و تجار و شرکت‌های روسی همزمان با نمایشگاه تهران، راهکارهای عملیاتی شدن توافقات در زمینه لجستیک، سلامت آبزیان، نقل و انتقال پول و … بررسی و عملیاتی خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی به سوابق همکاری ایران و روسیه از دیرباز و وضعیت تجارت شیلاتی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه در اردیبهشت در آستاراخان روسیه برگزار شد و همکاری‌های تجاری، علمی – تحقیقاتی، بازسازی ذخایر، ماهیگیری و سرمایه‌گذاری جز زمینه‌های همکاری با روسیه است.

حسینی با اشاره به جلسه کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبزی دریای خزر، از مدیریت خوب روسیه در این اجلاس تشکر کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی شیلات سنت پترزبورگ را خوب ارزیابی کرد و از طرف روسی دعوت کرد که از نمایشگاه بین‌المللی شیلات در تهران بازدید کنند.

شستاکوف رئیس آژانس فدرال ماهیگیری روسیه نیز در این دیدار، به سوابق همکاری دو کشور در زمینه تجارت، تحقیقاتی، آبزی‌پروری، سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد و خواستار گسترش روابط با ایران شد.

گینه خواستار استفاده از پتانسیل آبزی‌پروری ایران شد

بنا بر این گزارش، رئیس سازمان شیلات ایران همچنین در این سفر و در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی شیلات در سنت پطرزبورگ، با وزیر ماهیگیری و اقتصاد دریایی جمهوری گینه دیدار کرد، در این دیدار طرف گینه‌ای خواستار گسترش همکاری‌های شیلاتی و استفاده از پتانسیل‌های آبزی‌پروری ایران شد.

حسینی در این دیدار با بیان اینکه سیاست ایران گسترش همکاری با آفریقا است، گفت: ایران توانمندی‌های بسیاری در زمینه آبزی‌پروری دارد، برای انتقال آن، در مرحله اول لازم است مطالعات جامعی از پتانسیل‌های آبزی‌پروری گینه انجام شود تا قابلیت‌های آبزیان پرورشی مشخص شود بنابراین لازم است کارشناسان گینه‌ای به ایران آمده و آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا