انرژی

ذخیره‌سازی گاز در مخازن ۲ برابر شد

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: امسال دو برابر بیشتر از سال گذشته ذخیره گاز در دو مخزن شوریجه و سراجه داشتیم تا بتوانیم برای بخش‌های مختلف کشور سوخت گاز را تامین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید عقلی در نشستی خبری با بیان اینکه در شش ماهه ابتدای سال جاری ۱۶ درصد نسبت به سال قبل گاز بیشتری به نیروگاه‌ها منتقل شد، یعنی ۸۸ روز و بیش از برنامه سوخت گاز نیروگاهی را تامین کردیم تا ظرفیت استراتژیک نفت و گاز نیروگاهی و حمل و نقل متناسب باشد.

همچنین بخوانید

وی افزود: گاز ۷۰ درصد سبد انرژی کشور را تشکیل می‌دهد، سال‌های قبل تمرکز گازرسانی در فصل سرد بود، اکنون در فصل گرم‌ نیز تامین‌ سوخت به همان شدت فصل سرد انجام می‌شود، به طوری که ۹۳ درصد سوخت تولید برق از گاز است و این در حالی است که در فصل تابستان تعمیرات اساسی پالایشگاه ها نیز انجام می شود.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه در حال حاضر تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها بیش از ظرفیت تولید انجام شده و گاز به اقصی نقاط کشور تا آخرین نقطه یعنی سیستان و بلوچستان هم می رسد، گفت: ۳۹ هزار کیلومتر شبکه انتقال  و ۴۰۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز را انتقال می دهد.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا