امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

دومین جشنواره پسته قشلاق شهرستان آذرشهر برگزار شد

تبریز- دومین جشنواره پسته شهرستان آذرشهر با هدف حمایت از کشاورزان و آموزش آن‌ها برای کاهش مصرف آب در روستای قشلاق شهرستان آذرشهر برگزار شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با حضور جعفر رزمی معاون امنیتی و انتظامی استانداری، اکبر کرامتی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مردانی پور امام جمعه گوگان، محمودیان فرماندار شهرستان آذرشهر، اسکندری مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری، آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان، بی پروا مدیر امور باغبانی استان، جمعی از مسئولین و اهالی شهرستان آذرشهر و بخش گوگان، شوراهای اسلامی و دهیاران بخش گوگان جشنواره پسته شامگاه شنبه در روستای قشلاق برگزار شد.

فرماندار و رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان آذرشهر در این جشنواره با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار شهید استان و قدردانی از عوامل برگزاری این جشنواره، ضمن بیان ظرفیت‌های شهرستان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، نقش جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت‌ها را ارزشمند دانست و بر برگزاری جشنواره‌ها به صورت برنامه محور تاکید کرد و گفت: جشنواره‌ها باید منجر به تجاری سازی و تولید ثروت در راستای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار برای رفاه اهالی فهیم و زحمتکش شهرستان شود.

شمسعلی محمودیان از پسته کاری در شهرستان آذرشهر بالاخص بخش گوگان به عنوان مصداق گام عملی در تغییر الگوی کشت با توجه به وضعیت منابع آبی نام برد ضمن قدردانی از کشاورزان و پسته کاران بابت پشتکار و همت ستودنی در این عرصه گفت: آموزش مستمر کشاورزان برای موفقیت بیشتر آنان ضروری است.

امام جمعه گوگان نیز بر حمایت بیش از پیش از کشاورزان منطقه تاکید کرد و گفت: حمایت از کشاورزان و کاهش مصرف آب با آموزش بهره‌برداران دو مسئله‌ای است که باید در حوزه کشاورزی موردتوجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس اله مردانی پور یامچی ضمن تبریک و تهنیت هفته وحدت و ولادت باسعادت نبی اکرم (ص) و بنیان‌گذار مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع)، گفت: یکی از اقدامات مهم و قابل‌تحسینی که در روستای قشلاق انجام‌شده است ایجاد کمربند سبز، پرورش نهال، کاشت و برداشت پسته است.

وی بر لزوم حمایت کشاورزان و پسته کاران تأکید کرد و افزود: این حمایت می‌تواند به‌صورت اعطا تسهیلات، حمایت معنوی و تشویق و صورت‌های دیگر باشد و باید از مردان و زنانی که در کشور به امر مهم تولید مشغول‌اند، حمایت شود.

امام‌جمعه گوگان بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد و گفت: کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که میزان قابل‌توجهی آب مصرف می‌کند و باید با آموزش کشاورزان و استفاده از روش‌های نوین به کاهش آن بپردازیم.

سلطان پور از اعضای هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیز در این مراسم مطالبی علمی در خصوص پسته کاری ارائه کرد.

این جشنواره با تجلیل از پسته کاران نمونه و قدردانی از دست اندرکاران جشنواره و اهدای تندیس جشنواره به منتخبین خاتمه یافت.

گفتنی است نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر شهرستان آذرشهر در حاشیه دومین جشنواره پسته شهرستان آذرشهر در روستای قشلاق از توابع بخش گوگان برپاست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا