امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سرمایه گذاری ۸۰ همتی دولت در بخش روستایی/ ایجاد ۶۷۰ هزار شغل

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت سرمایه گذاری در دل روستاها انجام شده که ۶۷۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز یکشنبه ۹ مهر نشست خبری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در محل این معاونت برگزار شد. امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: یکی از کانون‌های تولید کشور بخش روستایی و عشایری است که جمعیت ۲۵ درصدی کشور را تشکیل می‌دهند.

همچنین بخوانید

وی افزود: روستاها پهنه قابل توجهی از کشور بوده که ۷۰ درصد امنیت غذایی را تأمین می‌کنند.

مدنی با بیان اینکه رونق و رشد این حوزه راه‌های بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: اشتغالزایی توسط نهادها از آن جمله است. در این باره بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت سرمایه گذاری در دل روستاها انجام شد که نتیجه آن ایجاد ۶۷۰ هزار شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه سخنان خود به احیا واحدهای صنعتی در نواحی روستایی اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید برگشتند.

اهمیت بازار برای محصولات روستایی

مدنی با بیان اینکه یکی از پارامترهای مهم در رونق تولید روستایی بحث بازار است، عنوان کرد: طرحی در این زمینه تدوین شده است که نتیجه آن این است که ۵۰۰ بازار روستایی در مسیرهای ترانزیتی و پر گردشگر راه اندازی خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور درباره نمایشگاه روستاآباد که قرار است از ۱۲ تا ۱۸ مهر برگزار شود، گفت: سعی شده این نمایشگاه با قدرت شروع شود از این رو نمایشگاه امسال با ۱۰۰۰ غرفه فعال از جامعه روستاییان و عشایر برگزار می‌شود که دو هزار متقاضی ثبت نام کرده بودند و از بین آنها ۱۰۰۰ متقاضی از ۳۰ استان انتخاب شدند.

مدنی در پایان بیان کرد: ۴ هزار فعال روستایی در نمایشگاه حضور دارند و نزدیک به ۳۵ غرفه ویژه عشایر نیز خواهد بود که در قالب برپایی سیاه چادر خواهد بود که بخشی از تأمین بازار گوشت قرمز کشور را برعهده دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا