صنعت، معدن، تجارت

جابجایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا

زاهدان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از جابجایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی شمال استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: یک میلیون و ۲۰۶ هزار و۱۱۵ تن کالا با ۵۱ هزارو ۸۵۷ دستگاه کامیون طی شش ماهه نخست سال جاری از طریق پایانه‌های مرزی «میلک» و «میرجاوه» جابجا شده اند.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: از این میزان، ۶۷۳ هزار و۲۵۸ تن صادرات ،۴۳۴ هزار و ۶۴۳ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی شمال استان بوده که در بخش صادرات و ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی را گاز مایع، هیدروکربن و سیمان اعلام و افزود: روزانه به طور متوسط بیش از ۵۴۰ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان تردد می‌کنند.

کُرد با بیان اینکه اصلی‌ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل می‌باشد خاطر نشان کرد: توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا