پرداخت الکترونیککسب و کار

بهترین صرافی خرید تتر در ایران

چرا خرید تتر برای علاقه‌مندان به دنیای کریپتو مهم است؟ ارز دیجیتال تتر یکی از اصلی‌ترین ابزارهای معاملاتی برای تریدرهای ایرانی است. تتر یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است، به این معنا که قیمت هر واحد از رمزارز تتر معادل ارزش یک دلار آمریکا است و با آن برابری می‌کند. از آنجایی که در ایران سرمایه‌گذاری در دلار به یک روش مرسوم برای حفظ ارزش پول نقد در برابر تورم ایران تبدیل شده است، از این رو پیدا کردن بهترین صرافی خرید تتر به یکی از ضروری‌ترین نیازهای معامله‌گران بدل شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر شناخت کامل از تتر و کارایی آن، با بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر در ایران آشنا شوید.

تتر چیست؟

تتر محبوب‌ترین شرکت استیبل کوین است که استیبل کوین‌های مختلف مانند USDT، EURT و CNHT را در چندین بلاک‌چین صادر می‌کند. طبق محاسباتی که صورت گرفته، ارزش بازار تتر در دنیا بیش از ۷۷ میلیارد دلار است و پس از اتریوم و بیت کوین، سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار به شمار می‌رود. از سوی دیگر، تتر بزرگترین و پرکاربردترین استیبل کوین است و نوعی از ارز دیجیتال محسوب می‌شود که با ارزش ارز فیات مرتبط است.

حال این پرسش مطرح می‌شود که تتر چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت، این استیبل کوین محبوب، به منظور ارائه راهی به کاربران طراحی شده است تا در ارسال و دریافت آسان پول و همچنین تجارت سریع سایر ارزهای دیجیتال به کار آید. از آنجایی که تتر تمام مزایای کریپتو را بدون نوسان ارائه می‌دهد، برای پرداخت‌های آنلاین و واریز و برداشت در صرافی‌های آنلاین ایده‌آل است.

همچنین بخوانید

تتر با ارزش دلار آمریکا مرتبط است و یکی از اولین استیبل کوین‌هایی بود که در دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد شد اما به سرعت جای خود را در میان سایر ارزها باز کرد و اکنون به سومین ارز رمزنگاری شده محبوب بر اساس ارزش بازار تبدیل شده است. در این مقاله در تلاشیم همه مواردی را که باید قبل از شروع استفاده از تتر بدانید را توضیح دهیم.

داستان تتر از کجا آغاز شد؟

در سال ۲۰۱۲، وایت پیپری با عنوان «دومین وایت پیپر بیت کوین» که توانایی انتشار توکن‌های جدید و متفاوت در بالای بلاک‌چین بیت کوین را توصیف می‌کرد، منتشر شد. مهمترین دلیل پیشبرد این ایده تا حدودی رفع دو مانع بزرگ برای پذیرش گسترده بیت کوین بود: بی‌ثباتی و ناامنی.

در سال ۲۰۱۴، براک پیرس، کریگ سلرز و ریو کالینز، بنیانگذاران تتر، ایده والت پیپر را دنبال کردند و تتر (که در آن زمان به نام Realcoin شناخته می‌شد) را بر روی بلاک‌چین بیت کوین را با استفاده از پروتکل لایه Omni طراحی کردند.

تتر در طول عمر خود، شهرت پرماجرایی داشته است، هم به عنوان سومین ارز محبوب در میان ارزهای دیجیتال از پذیرش در جامعه کریپتو لذت برده و هم با دعوی قضایی مواجه شده است.

کارایی تتر

اگرچه ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های آنلاین سریع و ساده طراحی شده‌اند، اما نوسان قیمت آنها اغلب به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته می‌شود. اگر می‌خواهید ارزی خریداری کنید، نوسانات ممکن است که ارزش پول شما را کاهش دهد. بنابراین اگر ارزش پول شما همیشه در حال تغییر باشد، به روند سرمایه‌گذاری شما کمکی نمی‌کند و ممکن است حتی با زیان‌های قابل توجهی روبه‌رو شوید.

استیبل کوین‌هایی مانند تتر برای حل این مشکل طراحی شده‌اند. ارزش تتر به جای اینکه یک دارایی سوداگرانه باشد، با ارزش دلار آمریکا کاملا مرتبط است. از نظر تئوری، صرف‌نظر از شرایط بازار، ارزش یک تتر را می‌توان معادل یک دلار برآورد کرد. این مزیت، تتر را برای تجارت سایر ارزهای دیجیتال ایده‌آل می‌کند و همچنین به تسهیل پرداخت‌های آنلاین کمک می‌کند. بنابراین می‌توان گفت تتر این شرایط را برای شما ایجاد می‌کند که به جای نگرانی درمورد تغییرات ناگهانی در ارزش‌گذاری سکه خود، همیشه همان مقدار وجوه را برای استفاده داشته باشید.

بلاکچین تتر

مانند هر ارز دیجیتال دیگری، تتر روی یک بلاک‌چین کار می‌کند، به این معنی که داده‌های تراکنش در یک زنجیره عمومی ذخیره می‌شود که دستگاری در آن غیرممکن است. این موضوع به تتر این اجازه را می‌دهد بدون نظارت کار کند که سطح بالایی از اعتماد را ایجاد می‌کند. تتر در اصل مبتنی بر بلاک‌چین بیت کوین بود، اما از اتریوم و دیگر شبکه‌ها مانند ترون، سولانا و… پشتیبانی می‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که غیرمتمرکزتر هستند، تتر متعلق به شرکت iFinex است که یک صرافی را نیز اداره می‌کند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر

دلایل زیادی وجود دارد که تتر در بین سایر ارزهای دیجیتال منحصر به فرد است. در اینجا برخی از ویژگی‌های اصلی آن آورده شده است:

نوسانات کم: ویژگی اصلی تتر این است که نوسان قیمت بسیار پایینی دارد. در بیشتر موارد، قیمت بیش از ۱ دلار افزایش یا کاهش نمی‌یابد که آن را برای خرید و تجارت در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال مفیدتر می‌کند. البته در مواردی قیمت تتر تغییر کرده است، اما این حرکات کوچک بوده است و تتر همچنان به کابران اجازه می‌دهد تا با یک دلار در هر سکه معامله کنند.

پشتیبانی قوی: تتر می‌تواند نسبت یک به یک خود را با دلار آمریکا به دلیل حمایت از یک ذخیره فیات حفظ کند. هدف تتر این است که ذخایر نقدی، مطابق با تعداد سکه‌های تتر در گردش باشد. این شرکت در مورد دارایی‌های خود شفاف است و شما می‌توانید این موضوع را در وب سایت آنها با به روزرسانی روزانه بررسی کنید.

پشتیبانی از چندین بلاک‌چین: تتر در چندین بلاک‌چین در دسترس است و به شما این امکان را می‌دهد که انتخاب کنید از کدام شبکه هنگام ارسال یا دریافت سکه‌های خود استفاده کنید. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا شبکه‌ای را انتخاب کنید که از نظر سرعت و هزینه بهترین عملکرد را داشته باشد. همچنین به این معنی است که می‌توانید تتر خود را در کیف پول‌های رمزنگاری موجود ذخیره کنید.

خرید تتر؛ چگونه؟

چطور تتر بخریم؟ شما تقریبا به راحتی می‌توانید تتر را از هر صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید، چه با ارز فیات و چه با معامله هر ارز دیجیتالی که از قبل دارید. در این میان استفاده از یک صرافی قابل اعتماد بسیار مهم است، اکثر کاربران ترجیح می‌دهند تتر خود را از صرافی‌های شناخته‌ شده‌ای چون بایننس یا کوین‌بیس خریداری کنند. پس از خرید تتر توصیه می‌کنیم که آن را مستقیما در یک کیف پول مطمئن انتقال دهید.

برای خرید تتر ابتدا باید در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی ثبت نام کنید. پس از آن می‌توانید حساب کاربری خود را شارژ کرده و خرید ارز دیجیتال تتر را انجام دهید. همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، ارز دیجیتال تتر پرکاربردترین استیبل‌کوین در دنیای رمزارزهاست و تقریبا تمامی صرافی‌های کریپتویی از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند.

قبل از آشنایی با نحوه خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال، ابتدا بهترین صرافی رمزارزی برای خرید تتر را انتخاب کنید. امنیت، حجم معاملات و سرعت واریز و برداشت مهم‌ترین عواملی هستند که در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال می‌بایست مورد بررسی قرار دهید. در ادامه صرافی او ام پی فینکس که یکی از برترین پلتفرم‌های ایرانی در زمینه معاملات رمزارزهاست را مورد بررسی قرار داده و نحوه خرید تتر در این صرافی را توضیح می‌دهیم.

خرید تتر از او ام پی فینکس

 

«با صرافی او ام پی فینکس آینده را مبادله کنید»؛ در بدو ورود به صرافی او ام پی فینکس با این جمله روبه‌رو می‌شوید. حالا با ما همراه باشید که ببینیم این صرافی چه قابلیت‎‌هایی دارد و چگونه می‌توانید تتر مورد نیاز خود را در درگاه آن خریداری کنید.

برای خرید تتر از او ام پی فینکس ابتدا باید از طریق وبسایت یا اپلیکیشن آن ثبت نام کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. کافی است وارد وبسایت رسمی OMPFinex شده و روی گزینه «ثبت نام» بزنید.

ثبت نام در او ام پی فینکس به راحتی از طریق یک ایمیل صورت می‌گیرد. کافیست آدرس ایمیلتان را وارد کرده و یک رمز عبور قوی برای حساب خود مشخص کنید. توجه داشته باشید که تیک مربوط به گزینه‌های «موافقت با قوانین» و «من ربات نیستم» را فعال کرده‌اید.

پس از ثبت نام، حساب کاربری شما با موفقیت ایجاد شده و وارد صفحه داشبورد خواهید شد. در این صفحه می‌بایست بر روی دکمه «احراز هویت» کلیک کنید. احراز هویت در او ام پی فینکس طی سه مرحله و در کمتر از پنج دقیقه صورت می‌گیرد. کافیست اطلاعات هویتی خود را به درستی وارد کرده و در نهایت یک تصویر یا ویدئو سلفی آپلود کنید.

کارشناسان واحد پشتیبانی در او ام پی فینکس به صورت آنی اطلاعات وارد شده در فرایند احراز هویت را بررسی کرده و حسابتان را تایید می‌کنند. هم اکنون می‌توانید به راحتی حساب خود را شارژ کرده و به خرید تتر یا هر رمزارز دیگری که در نظر دارید، بپردازید.

در مرحله اول می‌بایست وارد صفحه داشبورد شوید و روی گزینه «واریز» بزنید.

 

کاربران در او ام پی فینکس می‌توانند نسبت به حساب خود واریز تومانی و واریز رمزارزی داشته باشند. برای خرید تتر کافیست وارد قسمت واریز تومانی شوید.

با استفاده از شماره کارت می‌توانید در هر روز به صورت آنی حساب کاربری خود را تا سقف ۲۵ میلیون تومان شارژ کنید. برای واریز مبالغ بالاتر نیز می‌توانید از طریق شماره شبا و شناسه واریز اقدام کنید.

برای واریز با شماره کارت کافیست کارت بانکی مورد نظرتان را انتخاب کرده و مبلغ واریزی را مشخص کنید. در نهایت می‌بایست روی دکمه «انتقال به درگاه بانکی» بزنید و پرداخت خود را تکمیل کنید. به این ترتیب حساب شما به صورت آنی شارژ می‌شود و می‌توانید به خرید تتر بپردازید.

خرید تتر در صرافی او ام پی فینکس به دو روش «معامله سریع» و «معامله در بازار» امکان‌پذیر است که در ادامه هر یک را به صورت جداگانه توضیح می‌دهیم.

نحوه خرید تتر به روش «معامله سریع»

با استفاده از این قابلیت می‌توانید به صورت آنی موجودی تومانی حساب کاربری خود را به تتر تبدیل کنید. کافیست وارد صفحه داشبورد شوید و در قسمت بالای صفحه سمت راست، از منوی معاملات گزینه «خرید و فروش سریع» را انتخاب کنید.

 

دراین صفحه می‌بایست وارد قسمت «معامله سریع» شوید، در قسمت مربوط به «پرداخت می‌کنم» گزینه تومان و در قسمت «دریافت می‌کنم» ارز دیجیتال تتر را انتخاب کنید.

 

پس از آن می‌بایست مبلغ تومانی مورد نظرتان را مشخص کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، معادل تتری این مبلغ به شما نمایش داده شده و برای تکمیل فرایند خرید می‌بایست بر روی دکمه «تبدیل» بزنید. به این ترتیب خرید تتر به صورت آنی برای شما صورت می‌گیرد.

نحوه خرید تتر به روش «معامله در بازار»

با ورود به بازار معاملات او ام پی فینکس می‌توانید معاملات خرید تتر را به شیوه‌ای حرفه‌ای‌تر انجام دهید. کافیست مجددا وارد منوی «معاملات» شوید و گزینه «معامله» را انتخاب کنید.

 

به این ترتیب وارد بازار معاملات صرافی او ام پی فینکس می‌شوید. در این صفحه می‌توانید به نمودار لحظه‌ای قیمت، تابلو سفارشات صرافی و ابزارهای تحلیل تکنیکال نمودار قیمت دسترسی داشته باشید.

 

همچنین می‌توانید به چهار روش سفارش بازار (Market)، سفارش محدود (Limit)، سفارش حد ضرر (Stop Limit) و سفارش حد ضرر با قیمت بازار (Stop Matket) به خرید تتر یا فروش آن بپردازید و به روشی حرفه‌ای تر معامله کنید.

چرا صرافی او ام پی فینکس؟

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد امنیت، حجم معاملات و سرعت واریز و برداشت مهم‌ترین عوامل در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر هستند. کیف پول کاربران در او ام پی فینکس به صورت کاملا آفلاین پیاده سازی شده و دارایی شما درون کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری می‌شود.

هر حساب کاربری در او ام پی فینکس دارای کیف پول اختصاصی خودش است. به این معنا که آدرس واریز رمزارزهای مختلف در صرافی او ام پی فینکس برای هر کاربر، فقط به خود آن فرد تعلق دارد.

«کد دو مرحله‌ای» و «تماس برای تایید برداشت موجودی» دو قابلیت مجزای دیگری هستند که به منظور ارتقا امنیت حساب به کاربران ارائه می‌شود. بعد از ثبت هر درخواست برداشت ارزی توسط کاربر، واحد امنیت به صورت آنی برای تایید برداشت با ایشان تماس می‌گیرد.

همچنین کاربر در زمان ثبت تمام درخواست‌های برداشت ریالی و رمزارزی می‌بایست کد دو مرحله‌ای حساب کاربری خود را وارد کند. کد دو مرحله‌ای عملکردی همچون رمز پویای حساب بانکی داشته و سطح امنیت حساب شما را افزایش می‌دهد.

در او ام پی فینکس می‌توانید واریز و برداشت ریالی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. با واریز ریالی از طریق کارت بانکی به راحتی به درگاه پرداخت آنلاین متصل خواهید شد و می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز، حساب کاربری خود را به صورت کاملا آنی شارژ کنید.

برداشت ریالی در او ام پی فینکس به مقصد ۱۲ دوازده بانک به صورت کاملا آنی صورت گرفته و برای سایر بانک‌ها نیز بین ۱ تا ۷۲ ساعت زمان‌بر خواهد بود. واریز و برداشت‌های رمزارزی نیز برای تمام حساب‌های کاربری در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

با مراجعه به صفحه معامله تتر در او ام پی فینکس نیز به راحتی می‌توانید حجم معاملات در بازار «تتر – تومان» و تابلو سفارشات خرید و فروش تتر در او ام پی فینکس را مشاهده کنید. ضمنا واحد پشتیبانی او ام پی فینکس به صورت بیست و چهار ساعته و در تمام روزهای هفته از طریق گفتگوی آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و همچنین تماس تلفنی پاسخگوی سوالات شماست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا