انرژی

جزییات عبور موفق شبکه برق خوزستان از پیک مصرف امسال

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جزییات عبور موفق شبکه برق خوزستان از پیک مصرف ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

محمود دشت بزرگ در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عبور موفق شبکه برق خوزستان از پیک مصرف ۱۴۰۲ اظهار کرد: برای تامین برق مصارف موردنیاز در تابستان ۱۴۰۲ اقدامات مختلفی در چند بخش از جمله مدیریتی و عملیاتی انجام شد که خروجی آن، پایداری شبکه برق در پیک مصرف بود.

وی افزود: از جمله اقدامات موثر در بخش حکمرانی که با حمایت هیات دولت و وزارت نیرو انجام شد می‌توان به یکپارچه‌سازی تغییر ساعت کار ادارات، هماهنگی وزارت‌خانه‌های نیرو و صمت در تعیین سهمیه‌ مصرف هر یک از مشترکین عمده صنعتی، اقدامات شرکت‌های توزیع در مدیریت بار شهرک‌های صنعتی و بارهای کشاورزی و عمومی، همکاری نیروگاه‌های بزرگ و نیروگاه‌های صنایع در تولید برق، تعامل رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های صنعت برق در فرهنگ‌سازی و اقناع افکار عمومی برای همراهی با طرح‌های مدیریت مصرف، اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با قدردانی از همکاری و همراهی مردم در مدیریت مصرف برق و رضایتمندی آن‌ها از پایداری شبکه برق بدون اعمال خاموشی، تصریح کرد: با وجود آنکه رخداد دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بیشتر بود و شبکه برق خوزستان روزهای بیشتری در کانال مصرف ۸ تا ۹ هزار مگاوات بود اما با اقدامات مدیریتی که به آن‌ها اشاره شد و افزایش ظرفیت‌های انجام شده، پایداری شبکه برق حفظ شد.

دشت‌بزرگ با اشاره به اینکه در ایام تابستان نیاز مصرف شبکه بیش از ۱۰ هزار مگاوات بود ولی حداکثر پیک بار ۸۹۹۱ مگاوات به ثبت رسید، عنوان کرد: این میزان از مدیریت مصرف حاصل همکاری مردم در بخش خانگی که ۸۳ درصد مصرف شبکه را در اختیار دارند و تعامل و همکاری صنایع در برنامه‌های مدیریت بار (توافقنامه وزارتخانه‌های نیرو و صمت) بوده است.

وی آماده‌سازی شبکه و افزایش ظرفیت پست‌ها و خطوط را از اقدامات مهم و اساسی عبور موفق از تابستان ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: از مهرماه ۱۴۰۱ تا شهریور سال جاری ۴۲ پروژه افزایش ظرفیت در شبکه انتقال و فوق توزیع برق، ایجاد ظرفیت ۳۲۲۷ مگاولت آمپری در بخش پست و ۲۱۸ کیلومتر مدار در بخش خطوط طراحی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که معادل ۱۰ درصد ظرفیت کل شبکه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: در این بازه زمانی ۹ ماموریت ویژه از سوی شرکت توانیر و وزارت نیرو به این شرکت برای عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۲ محول شده بود که شامل ۱۷۷۵ مگاولت آمپر از ۳۲۲۷ مگاولت آمپر ظرفیت ایجاد شده در بخش پست و ۱۴۲ کیلومتر مدار از ۲۱۸ کیلومتر بخش خطوط بوده است.

دشت‌بزرگ خاطرنشان کرد: انرژی مصرفی شش ماهه اول مشترکین شبکه برق خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۶ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا