اقتصاد کلان

وام ساخت مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان شد

کلیات پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان توسط دولت به تصویب رسیده و به گفته رئیس بنیاد مسکن جزئیات آن در آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا صالحی ـ رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد: پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن روستایی و تعداد این تسهیلات توسط وزارت راه و شهرسازی به هیات دولت ارسال شد. در کمیته‌های تخصصی و کمیسیون‌های مربوطه جلسات مفصلی داشتیم.

همچنین بخوانید

وی در یک بخش خبری تلویزیونی گفت: خوشبختانه با هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های دخیل در این زمینه از جمله سازمان برنامه، بانک مرکزی و مجموعه دولت، پیشنهاد افزایش مبلغ وام به ۳۵۰ میلیون تومان که توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود به تعداد ۳۵۰ هزار فقره مورد تصویب قرار گرفت. کلیات این پیشنهاد در هیات دولت تصویب شده و با جزئیات ابلاغ خواهد شد.

بنابراین گزارش، سقف وام ساخت مسکن روستایی به تعداد سالیانه ۲۰۰ هزار فقره در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است که از آبان سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید. این مبلغ بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد. در روزهای اخیر دولت با کلیات افزایش سقف این تسهیلات در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای ۳۵۰ هزار فقره موافقت کرده است.

اوایل شهریورماه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که پیشنهاد افزایش وام مسکن روستایی را به هیات دولت ارایه کرده است. روز گذشته نیز سخنگوی دولت از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی خبر داد. امروز هم رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد مبلغ این وام ۳۵۰ میلیون تومان شده که کلیات آن به تصویب رسیده است.

معمولا پرداخت تسهیلات توسط بانک از زمان تصویب تا اجرا مقداری زمان می‌برد. افزایش وام ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان نیز ماهها طول کشید.

بنیاد مسکن تعهد ساخت ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد که طبق آخرین آماری که مسئولان بنیاد ارایه کرده‌اند تا کنون ۲۹۵ هزار واحد شهری و ۲۹۰ هزار واحد روستایی توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است. بر این اساس، مجموع واحدهای در حال ساخت توسط بنیاد مسکن به ۵۸۵ هزار واحد می‌رسد. مرداد امسال رئیس سابق بنیاد مسکن وعده داد که این رقم تا پایان سال به ۸۰۰ هزار خانه افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا