امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حمایت دولت از تولیدکنندگان داروهای دامی ضعیف است

سمنان-معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با بیان اینکه مشوق‌هایی برای ایجاد رغبت در زمینه تولید داروهای دامی وجود دارد، گفت: علیرغم این مشوق‌ها حمایت از تولید کنندگان این بخش ضعیف بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن ویشته ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان نمونه بخش داروهای دامی استان سمنان با بیان اینکه واکسن‌های طیور بیشترین میزان واردات کشورمان در بُعد داروهای دامی را شامل می‌شود، بیان کرد: امیدوار هستیم که بخش خصوصی بیشتر در زمینه واکسیناسیون طیور سرمایه گذاری کند تا از واردات داروهای دامی در این بخش بی نیاز شویم.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید داروهای دامی کمبودی نداریم و امکان تولید داروها در کشورمان وجود دارد، افزود: مشوق‌هایی برای تولید کنندگان داروهای دامی به خصوص در حوزه وزارت جهاد کشاورزی و صمت وجود دارد تا بتوانیم در تولید کننده داخلی ایجاد رغبت کنیم.

معاون دامپزشکی کشور با بیان اینکه روند جذب سرمایه گذار و همچنین حمایت از تولید کنندگان داخلی در زمینه تولیدات داروهای دامی قدری ضعیف است، تاکید کرد: ما امروز مشکل تخصیص ارز برای داروهای دامی داریم که به خصوص در ماه‌های اخیر با تأخیر هایی روبرو شد.

ویشته خواستار پیگیری مسئولان در زمینه تخصیص ارز مرتبط با داروهای دامی شد و بیان کرد: تأخیر در تخصیص ارزهای مورد نیاز واردات داروهای دامی برای فعالان این بخش مشکلاتی را ایجاد کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا