انرژی

نیروگاه‌های زغال سوز آلمان برای زمستان فعال می‌شوند

دولت آلمان به منظور صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی و جلوگیری از کمبود برق، چندین واحد نیروگاه زغال سوز را برای زمستان امسال به مدار فعالیت برمی گرداند.

به گزارش آرمان اقتصادی، وزارت اقتصاد و اقدام اقلیمی آلمان با اشاره به تصمیم دولت برای برگرداندن نیروگاه‌های زغال سوز به مدار فعالیت، اعلام کرد چندین واحد نیروگاه زغال سوز تحت اداره شرکتهای  RWE و LEAG تا مارس سال ۲۰۲۴، به طور موقت فعال خواهند شد.

همچنین بخوانید

این واحدهای زغال سوز در زمستان سال گذشته که آلمان به دلیل کاهش شدید عرضه گاز از سوی روسیه، غافلگیر شد، فعال بودند. ظرفیت تولید نیروی زغال سوز پشتیبان، در تابستان امسال به حالت آماده باش درآمد تا این که دولت آلمان اکنون تصمیم گرفت آنها را برای زمستان دوباره فعال کند.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد: ذخایر نیروی زغال سوز برای صرفه جویی در مصرف گاز برای تولید برق و متعاقب آن، جلوگیری از کمبود تامین گاز در فصل گرمایش ۲۰۲۴-۲۰۲۳ دوباره فعال خواهد شد.

این وزارتخانه افزود: هدف آلمان برای حذف استفاده از زغال سنگ در سال ۲۰۳۰ و همین طور اهداف اقلیمی این کشور، بدون ‌تغییر باقی می‌ماند.

وزارت اقتصاد آلمان پس از ۳۱ مارس سال ۲۰۲۴، ارزیابی خواهد کرد که نیروگاه‌های زغال سوز دوباره فعال شده، چه مقدار گازهای گلخانه ای اضافی منتشر کرده اند.

زغال‌سنگ در زمستان سال گذشته آلمان، به‌عنوان تامین ذخیره عمل کرد و واضح است که در روشن نگه داشتن چراغ‌ها در زمستان امسال هم نقش ایفا می‌کند، به‌ خصوص پس از این که آلمان در بهار سال میلادی جاری، حذف نیروی هسته‌ای را تکمیل کرد.

آلمان پس از غیرفعال کردن سه نیروگاه هسته‌ای باقی مانده خود در آوریل، انرژی هسته‌ای را کنار گذاشت و به بیش از شش دهه استفاده تجاری از انرژی هسته‌ای پایان داد.

این کشور همچنان مصرف کنندگان را به صرفه جویی در مصرف گاز فرا خوانده است و انتظار دارد قیمت گاز طبیعی حداقل تا سال ۲۰۲۷ بالا بماند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گروه اپراتورهای مخازن گاز آلمان (INES)، در ماه اوت اعلام کرد که آلمان تا فصل زمستان ۲۰۲۷-۲۰۲۶ همچنان در معرض خطر کمبود گاز طبیعی قرار خواهد داشت، مگر این که اقداماتی را برای افزودن پایانه‌های گاز طبیعی مایع (ال ان جی)، ظرفیت ذخیره‌سازی اضافی گاز یا خطوط لوله، انجام دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا