امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

دامغان میزبان جشنواره ملی پسته می شود/ برپایی نمایشگاه جانبی

دامغان- دبیر جشنواره ملی پسته ایران – دامغان از برگزاری این جشنواره همزمان با روزهای نوزدهم تا بیست و یکم در سالن جلسات دانشگاه دامغان خبر داد.

رضا زارع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه جشنواره ملی پسته ایران – دامغان روزهای نوزدهم تا بیست و یکم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، ابراز کرد: این دهمین باری است که دامغان میزبان این رویداد ملی می‌شود.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه این جشنواره ملی در دانشگاه دامغان برگزار می‌شود، افزود: از روز هفدهم مهرماه با برپایی نمایشگاه دستاوردها و ادوات کشاورزی در سالن مدیریت بحران دامغان در واقع جشنواره به صورت غیررسمی آغاز می‌شود اما برگزاری رسمی آن همان روزهای نوزدهم تا بیست و یکم با حضور مهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

دبیر جشنواره پسته دامغان با بیان اینکه نمایشگاه ادوات کشاورزی و سوغات که در زمره برنامه‌های جانبی این جشنواره است دارای ۷۰ غرفه بوده و برنامه خوبی برای آن صورت گرفته است، گفت: در این نمایشگاه نیز تولیدکنندگان ادوات کشاورزی از خارج استان حضور خواهند داشت.

زارع زاده با بیان اینکه این جشنواره در واقع می‌کوشد تا محصول پسته دامغان را به مثابه برند تولیدات باغی معرفی کند، بیان داشت: در این جشنواره کارشناسان برتر کشور و سفرای چند کشور خارجی نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برپایی کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره پسته دامغان است، افزود: آموزش، فرآوری، سرمایه گذاری، محصولات وابسته و همچنین محصولات قابل استحصال از پسته دامغان، سخنرانی چهره‌های علمی و کشاورزی، روش‌های نوین کشت محصول و ده‌ها مورد دیگر در زمره محورهای جشنواره خواهد بود.

به گفته دبیر جشنواره پسته دامغان قرار است از باغداران و تولید کنندگان نمونه محصول استراتژیک پسته دامغان در این مراسم تقدیر و تشکر نیز شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا