امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

امسال نخستین دوره آموزش بین‌المللی در حوزه دامپزشکی برگزار شد

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال با کمک دانشکده دامپزشکی نخستین دوره آموزش تولید واکسن برای کشورها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی است. امروز شنبه ۱۵ مهر در همایش روز ملی دامپزشکی وحید صالحی، سرپرست سازمان دامپزشکی کشور گفت: فعالان حوزه دامپزشکی در فصل سرما و گرما تأمین پروتئین کشور را بر عهده دارند. به عنوان مثال سیل روز گذشته بیله‌سوار اردبیل منجر به تلف شدن دام‌ها شده است اما دامداران مسؤولیت خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

همچنین بخوانید

وی افزود: به طور قطع بدون همراهی نهادهای متولی اهداف حوزه دامپزشکی کشور محقق نمی‌شود. در حال حاضر برون سپاری بخش خدمات سبب شده تا با مشارکت هوشمند و سلامت محور بخش خصوصی شاهد خدمات بهتر با وجود کارکنان کمتر در این بخش باشیم.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از تولید و تولید پایدار است، ادامه داد: موضوع امنیت غذا، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اهمیت ویژه دارد. همچنین مبارزه با بیماری‌های دامی باید هدف مند با برنامه‌ای منسجم دنبال شود.

وی اظهار کرد: علم و فناوری نشان داده بدون مدیریت تولید نمی‌توان حرفی برای گفتن داشت نه در حوزه تولید و نه در بخش صادرات.

صالحی با بیان اینکه تأمین دارو، واکسن و تجهیزات مرتبط با دامپزشکی در کشور وضعیت مناسبی دارد، ادامه داد: در حوزه دام اقلام مصرفی در داخل تولید می‌شود و حتی زمینه صادرات وجود دارد. امسال با کمک بخش خصوصی توانستیم توانمندی خود را در حوزه آموزش در بخش تولید واکسن به منصه ظهور برسانیم و با همکاری دانشکده دامپزشکی اولین دوره آموزش برای کشورهای دیگر برگزار شد.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در پایان یادآور شد: هر زمان سازمان از دانشگاه فاصله گرفته عواقب مخرب را در این صنعت شاهد بودیم و به طور قطع بازگشت به علم زمینه تحقق بهتر مؤلفه‌های بهداشتی را به همراه دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا