ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پایداری وضعیت ارتباطی مناطق زلزله زده در استان خراسان رضوی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی از پایداری کامل شبکه ارتباطی شهرستان های مرزی و دیگر شهرهای استان در پی وقوع زمین لرزه شدید در هرات افغانستان خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۶.۳ ریشتر افغانستان را لرزاند که این لرزش در شهرستان‌های خراسان رضوی هم احساس شد. طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین‌لرزه ساعت ۱۰:۱۱:۰۲ امروز شنبه، ۱۵ مهرماه به وقوع پیوست و در عمق ۷ کیلومتری زمین، رخ داد.

همچنین بخوانید

در همین رابطه، علی دلگیر- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی- با اعلام اینکه در پی وقوع زمین لرزه شدید در شهر هرات افغانستان، تیم های پایش و رفع تداخل فرکانس تداخل بلافاصله از نزدیک ترین مناطق به شهرستان های مرزی اعزام شده اند، گفت: با پیگیری های به عمل آمده از شهرستان های مرزی خوشبختانه وضعیت ارتباطی کلیه مناطق استان کاملا پایدار و شبکه تلفن همراه در ثبات کامل است.

وی با اشاره به زلزله به وقوع پیوسته افزود: شدت این زمین لرزه به حدی بود که اهالی ساکن در مناطق مختلف شهر مقدس مشهد نیز آن را به طور کامل احساس کردند.

دلگیر تصریح کرد: کلیه تیم های پایش و رفع تداخل فرکانس به صورت شبانه روزی در کشیک کامل به سر برده و هرگونه تداخل و افت احتمالی کیفیت ارتباطی را در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز (شنبه) زمین لرزه ای با شدت ۶.۵ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری، شهر هرات در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی را لرزاند و در پی وقوع آن، شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی نیز به شدت لرزید. این زمین لرزه تا کنون چندین پس لرزه به همراه داشته که بزرگ ترین آن ۶.۳ ریشتر بوده است.

به گفته محسن نجات – مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، محل وقوع زلزله حدودا ۸۸ کیلومتر با مرز ایران در تایباد فاصله دارد، گفت: ۲۵ تیم امدادی به مناطق تایباد و روستاها اعزام شده‌اند و به شهرهای اطراف نیز آماده باش داده شده است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی افزود: تا لحظه مخابره خبر بیش از ۳۶ مورد پس‌لرزه رخ داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا