ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ظرفیت مناسب نیروی انسانی کشور برای کم کردن فاصله بین صنعت ایران و دنیا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف در دومین دوره نمایشگاه ایران آیتکس، تاکید کرد: ظرفیت نیروی انسانی کشور برای کم کردن فاصله بین صنعت ایران و دنیا بسیار مناسب است. امید است این نمایشگاه‌ها در نهایت به تحقق این هدف کمک کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر حسن حدادپور در این دوره از نمایشگاه که با محوریت کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات با تلاش گروه فناوری اطلاعات شریف (Sharif ICT Group) و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران از ۱۶ مهرماه به مدت ۳ روز در در سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه صنعتی شریف در حوزه‌های مرتبط با صنعت فعالیت‌های زیادی داشته و دارد. بستر دانشگاه شریف میزبان ۶۰۰ کسب و کار در حوزه فناوری است که در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و پزشکی فعال هستند.

دکتر احسان آریانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌های این پژوهشگاه از چاپ کتاب گرفته تا ارائه خدمات مختلف و برگزاری سمینارها و نشست‌های تخصصی اشاره کرد و در ادامه به تشریح راه‌های همکاری با این پژوهشگاه اعم از جذب هیات علمی، سرباز امریه و نخبه و همکار پژوهشی پرداخت.

دکتر آریانیان تصریح کرد: معضلی که کسب و کارهای نوپا در این حوزه با آن رو به رو هستند، سرمایه و حمایت لازم برای راه‌اندازی است که سعی می‌کنیم این حمایت‌های لازم از استارتاپ‌ها را داشته باشیم.

دکتر آزاد معروفی، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) نیز گفت: ما اینجا جمع شدیم تا با بخشی از موفقیت‌های حوزه کسب و کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور آشنا شویم. در کنار این شادمانی اجازه دهید از ناراحتی‌مان از مهاجرت نخبگان هم صحبت کنیم. این مهاجرت نیروی انسانی ما را در این حوزه‌ها تضعیف می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت تشکل‌های صنفی خصوصی در کشور اظهار کرد: در این سازمان از هر کمکی که بتوانیم دریغ نمی‌کنیم و کمیسیون‌های تخصصی در بخش‌های گوناگون می‌توانند توان علمی و تخصصی سازمان را در حوزه ارتباطات افزایش دهند.

در ادامه دکتر محمدرضا کریمی، عضو هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک نیز گفت: آمادگی داریم سرای نوآوری را در دانشگاه شریف راه‌اندازی و دانش آموختگان مرتبط را در گروه انفورماتیک استخدام کنیم. این شرکت همچنین از طرح‌های پژوهشی دانشگاهیان حمایت‌ مالی و معنوی و از ارتقای تعاملات و همکاری‌های پژوهشی با دانشگاه‌ها استقبال می‌کند.

مهندس محمدعلی روزی‌طلب، دبیر اجرایی نمایشگاه نیز گفت: شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات از شرکت‌های زنده و مهم کشور هستند و می‌توانند در حوزه جذب و استخدام کمک کنند. به عنوان مجری و برگزار کننده نمایشگاه همه تلاشمان کم کردن فاصله بین صنعت و دانشگاه است.

مهندس روزی‌طلب با ابراز خوش‌بینی نسبت به جذب سرمایه‌گذار، گفت: امید است این اتفاق برای استارتاپ‌ها هرچه بیشتر رخ دهد. کاری که می‌کنیم وصل کردن استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها به یکدیگر است، اما اینکه هر کدام از اینها چه برنامه‌هایی برای یکدیگر دارند، جزو دستور کار ما نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه شریف تصمیم گرفتیم دومین دوره نمایشگاه هم به صورت حضوری و هم مجازی برگزار شود. امسال حدود ۷۰ غرفه داریم و تعداد ۳۵ شرکت حضور دارند.

به نقل از دانشگاه شریف، آشنایی با آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌ها، آشنایی با برندهای موفق در حوزه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مدیران شرکت‌های بزرگ، فراهم شدن بستری مناسب برای ارسال رزومه و استخدام در شرکت‌های بزرگ، حضور در کارگاه‌های آموزشی متعدد در طول نمایشگاه به صورت رایگان، حضور در پنل سخنرانی‌ها و استارتاپ‌ها به صورت رایگان، امکان جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و فریلنسرها، حضور در محیطی جذاب و سرزنده با حضور کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و بازدید از نمایشگاه به صورت مجازی بدون محدودیت در زمان و مکان از جمله مزیت‌های بازدید از این نمایشگاه برای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا