صنعت، معدن، تجارت

اهمیت ظرفیت پسته در توسعه اقتصادی دامغان/ تعاونی‌ها فعال شوند

دامغان- امام جمعه دامغان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت پسته در توسعه اقتصادی شهرستان اهمیت دارد، گفت: تشکیل تعاونی ها به ارتقای اقتصادی دامغان به خصوص در بخش پسته کمک می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه محصولات و ادوات کشاورزی دامغان ذیل جشنواره ملی پسته به میزبانی سالن مدیریت بحران، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: پسته می‌تواند منشأ توسعه اقتصادی منطقه باشد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه جشنوراه ملی پسته در آستانه برگزاری دارد و امیدواریم با همت و برنامه ریزی صورت گرفته مسئولان، نتایج این جشنواره ملی را نیز شاهد باشیم، افزود: نمایشگاه توانمندی‌های حوزه کشاورزی در شهرستان دامغان ذیل جشنواره پسته نشان می‌دهد که پتانسیل فراوانی در زمینه تولیدات کشاورزی در دامغان وجود دارد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه یکی از گلایه‌های کشاورزان شهرستان بیمه و مقابله با آفت ها و بلایای طبیعی که تهدیدی برای تولیدات محسوب می‌شوند، است، گفت: در حاشیه این نمایشگاه شاهد هستیم که شرکت‌های بیمه گذار اعلام آمادگی کرده اند تا از ظرفیت کشاورزی و به خصوص پسته کاری شهرستان حمایت شود که باید این فرصت را قدر دانست.

رستمیان با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که بانک‌ها هم به میدان آمده اند تا شرایط بهتری را در زمینه تولید پسته دامغان داشته باشیم، بیان کرد: سرمایه‌ای که در شهرستان دامغان به واسطه نعمت پسته ایجاد می‌شود و هزاران میلیارد تومان آورده خواهد داشت می‌بایست برای ایجاد اشتغال و توسعه ظرفیت‌های اقتصادی استفاده شود.

وی با بیان اینکه با تشکیل تعاونی‌ها می‌توانیم به توسعه اقتصادی دامغان کمک کنیم، تاکید کرد: یکی از راهکارهای بهره گیری از ظرفیت پسته در بخش‌های مختلف تولید و اشتغال، راه اندازی و تقویت تعاونی‌های مرتبط است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا